Jeg har hatt en ankesak gående ett år nå fordi regelverket du har skrevet er så elendig og ikke er tilpasset de faktiske forhold, og heller ikke tilpasset den situasjonen hverken pasienter eller leger er mitt oppe i.
ETT eksempel er, at slik loven er skrevet er det ikke tillatt å markedsføre en tablett med mer enn ett virkestoff av de godkjente stoffer.
Slik loven tolkes NÅ, er det ikke lov å lage entablett som inneholder både forhormonet T4 og stoffskiftehormonet T3.
Mange pasienter ville få det betydelig bedre om det fantes en slik, feks. av slow release type.

Det setter det lovverket du har skrevet en effektiv stopper for, og det er ikke mye å være stolt av ! Du kan gjerne hovere over at jeg ikke har injurierende kraft, men det du har gjort levner deg jammen ikke mye ære !

Naturen er også så visselig inrettet at thyroideakjertelen produserer enda flere hormoner enn de to nevnte. Derfor blir produkter produsert av naturlige kjertler automatisk nektet godkjennelse !
Kameraderi har jeg ingen mulighet for å påstå at er årsaken til denne formuleringen, men det ser da virkelig slik ut ! Og den utnyttes nå idag for alt den er verd, slik at Levaxin kan beholde sin dominerende markedsposisjon i Norge !
Resultatet av den loven du har skrevet, er skammelig !

Historien om da Levaxin overtok markedet fra naturthyroxinene er også svært lite ærefull, og til din opplysning ble ikke Levaxin testet vitenskapelig engang !
Man anså det helt unødvendig !
Og DERE kjøpte dette med hud og hår og spant et lovverk rundt det !