Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
24-06-05, 22:30 #8
Ang. østrogen og progersteron:
Jeg har lest på forumene, og der har Larrian Gillespie som var kirurg og lege skrevet. Hun liker ikke han der Lee som sverger til progesteron. Hun leser de vanlige forskningsrapportene på jcem og lignende. Jeg har lest der om stoffskiftet, og også tittet på artiklene om østogen og progesteron. Det kan se ut som om hun har rett, at det synes gunstig med lavdose østrogen. Men det fins ikke protokoller og medisiner til lavdose-østogentilskudd i Norge, bare kjempedoser som er kjempedyre, og som inneholder progestogen (kunstig progesteronlignende stoff som er bevist at forårsaker brystkreft) med masse bivirkninger.
Hun anbefaler å ta naturidentisk østradiol 17b som det heter. Om østradiolvalerat som fins her er det samme, kan jeg ikke svare på.
Østadiol 17 b fins i noen midler i norge. I utlandet, i frankrike, danmark , sverige, finland, england etc, fins det oestrogel, igelform som man smører på huden men ikke under mensen ellers forstyrrer man syklus.
Det kan måles med blodprøver og da tilstreber man et visst nivå, som ikke skal være så-og så høyt. Jeg kan komme med detaljer en annen dag.
Altså en lav dose, som kan måles.
Dette i moptsetning til de midler man gir vanligvis i Norge, med helt uvisst innhold i blodet og kroppen.
Men jeg har ikke sett etter hva de bruker nå, er ikke oppdatert.
En jeg kjenner kjøpte noe annet på helsekosten her om dagen. Men det er rødkløver-og andre plantegreier som skal hjelpe på svettetokter.
nora
Lignende tråder
-
Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
Av anitab i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 25-09-11, 15:06 -
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11

Svar med sitat
Bokmerker