Viser søkeresultater 1 til 10 av 35
Threaded View
-
24-06-05, 14:06 #12
Hei Liisa
Jeg er rimelig ny her i forumet, og har allerede fått mange gode tilbakemeldinger på spørsmål i forbindelse med lavt stoffskifte. Jeg gjentar meg selv, men altså dette ble konstatert og medisinert fra september 2004. Jeg hadde da hatt mange plager som jeg nå forstår kommer av denne sykdommen. Men før den tid antok jeg at symptomer skrev seg fra begynnende overgangsalder. Jeg er 49 år. Syntes likevel det var litt "tidlig", men har hatt masse rot med menstruasjonen bl.a. Den siste var i januar.
Jeg var hos bedriftslege i 2004 (juni). Det ble tatt prøver om jeg var kommet i overgangsalder. Jeg fikk bekreftet at det var jeg ikke!
Fra ca januar i år har jeg hatt flere hetetokter. Jeg var hos samme bedriftslege for ca 14 dager siden. Fikk tatt samme prøve da. Han ville ikke det med det samme for han mente at plagene mine kom av stoffskiftet alene. Han sa: "Hvis det er tilfelle at overgangsalder har satt inn nå sammen med begynnende medisinering med Levaxin, da sliter du nok skikkelig!" Jeg sa som sant var AT jeg sliter!
Vel - prøveresultater kom i går og fortalte at: "Hormonprøvene bekrefter overgangsalder", og så var der noen verdier. Kan skrive de om du trenger de. Så altså masse hormonsprett på en gang med meg, og nå vet jeg ikke hva som er hva og hva som bør gjøres med hva. Tar du østrogentilskudd? Hva med progesteron? Og hva med evt disse sammen med Levaxin? NÅ trenger jeg virkelig en spesialist!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Svar med sitat
Bokmerker