Det at du fikk vite at du hadde økt binyreaktivitet, høres egentlig rimelig ut, Yvette. Det er visst nemlig slik at når man har lavt stoffskifte, jobber binyrebarken overtid med å produsere cortisol for å holde kroppen i gang likevel (opptil tre ganger normale mengder, mener jeg å huske at nora har skrevet her inne). Når man da øker stoffskiftet kunstig, forsøker vel binyrene å henge med og produsere enda mere cortisol (økt metabolisme og aktivitet fører til økt cortisol) - og så går det rett i kjelleren fordi de rett og slett ikke klarer å henge med mer, og de er helt utbrent. Så hvis den prøven ble tatt før binyrebarken din (eventuelt) tok helt kvelden, kan det helt sikkert stemme at den hadde økt aktivitet.

Tror jeg. (Har ikke HELT klart å skjønne alle sammenhenger her, men jeg tror det er sånn omtrent sånn.)

Dersom det virkelig ER binyrebarkproblemer du har bør du IKKE begynne på Armour før du har fått behandling for binyrene!!! Det er nemlig en god del T3 i Armour, og det stresser binyrebarken! Hvis du leser i informasjonstråden min om binyreproblemer, skriver dr. Bruce Rind i et sitat fra boken til Mary Shomon følgende:

I've found that one of the strongest stressors to the adrenals is thyroid hormone (specifically T3).