Viser søkeresultater 1 til 10 av 48
Tråd: Pris på armour?
Threaded View
-
23-06-05, 02:42 #27
Jeg har sett litt ulike tall på hvor lang tid det tar før Levaxin (som kun består av T4) blir brutt ned av kroppen til T3, som er det stoffet som er aktivt i cellene våre. (Prosessen heter forøvrig dejodinase, da det er ett og ett jodatom som fjernes - prosessen fortsetter også etter at det er dannet T3, til T2 og T1. Disse stoffene tror jeg ingen vet hva gjør i kroppen.) Men jeg tror legene regner med at det tar 3 - 6 uker før en doseøkning synes på blodprøver i form av økt T3. Dette er sikkert personavhengig også. Og jeg har lest meg til at ett av de stoffene som er nødvendig for at dejodinasen skal fungere ordentlig, er selen - derfor anbefales vi å ta 100-200 mg tilskudd av selen daglig.
Ellers må jeg si jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Jeg har også bare blitt dårligere for hver doseøkning med Levaxin - og selv har jeg blitt mer og mer overbevist om at det er på grunn av at binyrebarken min ikke klarer å 'henge med' og dermed produserer for lite cortisol. Jeg vet selvfølgelig ikke om det stemmer for deg, men det du beskriver med å bli 'mørbanket' av selv moderat fysisk anstrengelse høres i hvert fall mistenkelig kjent ut...

Svar med sitat
Bokmerker