Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Threaded View
-
19-06-05, 21:58 #18
Jeg har heller ikke fått påvist antistoffer, men kjertelen er likevel død.
Kjertelen kan likevel være ødelagt av antistoffer, bare det at man ikke har tester for "min" type. Så sies det iallfall. Dette er forsåvidt ikke så viktig. Det viktige er at den er død og ikke kan produsere noe mer.
Over 90% av kjertelene dør av en autoimmun reaksjon fra kroppen, så dette er den vanligste måten å få hypothyreose på. Sykdommen som knekker kjertelen er altså over, så hypothyreose er ikke egentlig en sykdom, men et syndrom, altså en tilstand kroppen kommer i.
Det er vanlig at antistoffene (de som kan måles iallfall) kan måles i kroppen livet ut.
Jeg sluttet helt med Levaxin 14dager før jeg startet forsiktig opp med Armour. Men det vil jeg ikke anbefale. Jeg gjorde det fordi jeg var veldig usikker og ikke visste hva som var best. Det er jo mange som har nytte av litt Levaxin i tillegg til Armouren, så til de som allerede bruker Levaxin og skal over på Armour vil jeg nok anbefale en brå overgang. Start med 1Grain Armour i noe uker og øk når du kjenner behov for det. Etter min mening er det ikke behov for blodprøver. Lær deg signaler på over og underdosering så går dette helt greitt. Symptomer på overdosering kan forekomme og er noen ganger nødvendige. Blir de for kraftige (er gjerne uro og hjertebank) så er det bare å hoppe over dosen en dag.
Jeg fikk nærmest en euforisk følelse når levaxinen slapp taket. Dette går over når du kommer opp i dose og det får gått litt tid.
Det er vanlig å gå ganske lenge på lav dose fordi man kjenner seg mye bedre på lav dose Armour enn på Levaxin.
På grunn av at man ikke fant antistoffer, trodde jeg en gang på den muligheten at kjertelen var i live. Jeg sluttet med Levaxin i 12uker og målte hver 14dag. TSH blei 160 og fritt T4 datt til 0. Da først blei jeg sikker ! ( er vond å overbevise da vet du )
Til barazinga - feilen med den samtalen som legen hadde med endoen, er etter min mening at ingen av dem kan tenke seg den muligheten at Levaxinen ikke virker som den i teorien dems skal - på deg ! (og meg)
Det er jo klart du har lavt stoffskifte med de prøvesvara der. Om den er permanent, vil en anti-TPO kanskje kunne avklare hviss du har de antistoffene som testen er følsom for da.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker