Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Threaded View
-
19-06-05, 15:56 #9Gjest
Tenkte vel at det var slik det var - det skal tjenes penger. Det har forsvunnet mange "gamle, gode" medikamenter som hjalp en del mennesker, men som ikke hadde stor nok omsetning. Så skal vel forskning på framstilling og deretter produksjon av nye preparater lønne seg, og da ............... Pføy!
Og - når det er slik at legestanden/medsinvitenskapen i hovedsak kun forholder seg til ting som kan telles og/eller måles - altså ikke ser på pasienthistorier som "vitenskap" nok - yepp :
"I rest my case".
Humanvitenskapen vektlegger i større grad egenhistoriene - (det fenomenologiske perspektivet) - altså det som teller er hvordan Kari eller Ola opplever ting eller har det (for å si det enkelt). Kanskje er det derfor vi etterhvert oppelver at mange søker alternativ hjelp (der det finnes).
Jeg vet det finnes mange gode doktorer. OG - jeg er klar over at sakene er mer komplisert enn hva jeg framstiller dem - men det hadde kanskje hjulpet om man "hørte" hva pasienten sa.
Vi vet jo tross alt etterhvert at "kart og terreng" kan være to forskjellige saker. "Landskapene" er i stadig forandring............................
SUKK!
Og - igjen takk for svar n-Finn !

Svar med sitat
Bokmerker