Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
15-06-05, 05:24 #4Surrehue Gjest
Takker så mye for svar Nora. Håpet på svar fra deg.
Merkelig nok var jo former i går veldig bra. Da blir det vel noen OK dager før neste runde. (hvis jeg bare får sovet mer enn 5 timer om natten)
Har lest artiklene og blir skremt når jeg leser hvor viktig det er å øke dosen umiddelbart for fosterets sin del. Det er jo ikke vanlig å ta blodprøver før uke 12 på sykehuset. selv om min graviditet ble oppdaget etter 2 uker sa ingen noe om at dosen burde økes. Dette fant jeg heldigvis ut selv. graviditeten var resultat av prøverør så gynekologene kunne jo visst.
Lurer på 4 ting:
:arrow: 10uq liothyronin hva tilsvarer det ev i levaxindose. ?
:arrow: Men jeg blir ikke helt klok. Hva kan jeg bruke for argument for at FT4 er for lav også nå i graviditeten når endokrinolog mener det er normalt med lavere FT4. ? TSH er jo veldig lav.
.Hos pasienter med primær hypotyreose er imidlertid thyreoideas kapasitet til å produsere tyroksin sterkt redusert eller helt ødelagt. Det betyr at hos gravide med hypotyreose kan TSH brukes som mål på om substitusjonsdosen er adekvat. Dersom TSH-nivået stiger, er det uttrykk for at tyroksindosen bør økes. Resultatene av de andre funksjonsprøvene kan være vanskelige å tolke, fordi vanlige referanseområder ikke gjelder på grunn av økningen i TBG-konsentrasjonen
:arrow: Hva menes i artiklen med at andre funksjonsprøver kan være vanskelig å tolke. prøver på FT4 eller
:arrow: Et siste spørsmål: Kan man ta Liothyronin sammen med mulitvitaminer. ? Vet at Levaxin helst skal tas tas 2 -4 timer før vitamininntak.
Lignende tråder
-
Graviditet og trening
Av serena i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 26-12-09, 16:38 -
Jeg blir så forvirret over disse legene! (ang prøveverdier)
Av lillybell i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 10-07-08, 10:19 -
Lav tsh og graviditet.
Av litza i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 11-09-07, 14:29 -
Prøveverdier?
Av Anonym, foreløbig i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 4Siste melding: 02-06-05, 21:41 -
Graviditet
Av Gjest i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 13-04-05, 17:30

Svar med sitat
Bokmerker