Sitat Opprinnelig skrevet av Viksi
Beklager at jeg ikke følger med i svingene her... Hva bør jeg si til doktoren min? At jeg vil til en internist? At jeg har hørt et lignende tilfelle der diagnosen ble SubAcute Hypo? Jeg har tusenvis av tanker flyvende rundt i hodet mitt nå, og har lite lyst til å gå til doktoren og ikke være forberedt på hva jeg skal si...
Jeg vet ikke om det heter internist på norsk (heter internist på nederlandsk). Men antaklig er det bedre å si Spesialist i indremedisin.
Men det er jo helt opp til deg! Om du ønsker å følge opp blodprøvene og evt symptomer, så er det kanskje best å spørre legen din om han eller hun kan sende deg videre til en slik spesialist.
Du behøver ikke å si at du har hørt om ett tilfelle, men at du har lest om flere lignende situasjoner på internet sider spesielt for slike sykdommer. Det måtte jeg gjøre flere ganger for å få ta de blodprøvene som skulle til. Det ble 4 ganger å gi blod før de tok de riktige. Til slutt endte jeg opp hos spesialisten som gjorde alt riktig fra første steg...

Men ta din tid. Føler du får å få en bedre utredning må du antaklig spørre legen din om å få time hos spesialist...