Hei! Fint du fant fram!
FSH og LH er for eggløsningen eller å teste for PCOS etc, det er en forklaring på www.snartgravid.com . De skal tas på dag 1 av mensen. De er greie hos deg, skal være under 12 begge to hvis jeg husker rett. De med PCO har den ene høy. Husker ikke hvilken. De i overgangsalderen har dem langt over 12. Så disse har lite med stoffskiftet å gjøre, bortsett at de med PCO veldig ofte er hypo.

Din TSH er høy, og FT4 under midten.
En del får forbigående hypothyreose etter svangerskap, og du lurer på om du er en av dem.
Jeg mener at man kan slutte med medisinene etter noen mnd hvis man virkelig vil vite, og etter 6 uker tar man nye prøver.
Jeg måtte slutte etter halvannet år for å se hva TSH ble , fordi den var bare 2,5 når jeg maste meg til thyroxin som det het dengang. Da ble TSH 4,5 (nok til diagnose) men FT4 ble litt høyere enn før. Det viser at kjertelen greide å lage litt mere enn den gjorde før.
Men en TSH på 4,5 og FT4 på 12 var ikke noe blivende for meg, til tross for at en annen endokrinolog mente jeg måtte gå uten behandling, så jeg skrev til den andre der og listet opp symptomene og fikk begynne igjen.

Så det går an å prøve uten etter en stund. Men en fastlege som du har slipper du å måtte forhandle om å få lov til å begynne igjen slik jeg måtte.

Var du først hyper og så hypo etter fødselen? det kan være typisk etter en fødsel å først være hyper og så hypo og så kan det roe seg. Men ofte forblir man bare hypo.

Du mangler testen for antistoffer.

hilsen
nora