Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Tråd: Åreknuter?

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard Åreknuter?

Jeg har veldig store og tydelige åreknuter i bena. Og tror jeg har dårlig blodsirkulasjon. Blåmerker kommer lett, og bruker lang tid på å bli borte. Jeg har prøvd Hirudoid på blåmerkene, det gir ingen merkbar effekt. Har også prøvd salver som Venastat og kosttilskudd (gingko bilboa).

Jeg har gått ned snart 20 kilo, men bena har blitt verre av det. De er tunge etter en lang dags arbeid. Og det verker mere i de ved belastning. Å skifte til Armour har ikke gjort noen forskjell. Det er nok bare operasjon som hjelper.

Jeg lurer på om åreknuter og dårlig blodsirkulasjon er vanlig blant folk med lavt stoffskifte?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    121

Standard

Jepp!
    Samme her: Har utrolig dårlig sirkulasjon i beina, eller egentlig fra livet og ned føles det som. Har utviklet noen mindre vakre åreknuter nedover leggene og har bestandig "vann ibeina", (sokkestrikken skjærer seg godt inn..) Ser ut til at det drøyer med bedring på dette punktet. Går mye og det hjelper litt. Sitte lenge her foran datamaskinen er ikke noe særlig...

Har vært noen ganger hos shiatsu-massør for å få litt fart på omløpet, men det hjalp bare i korte stunder av gangen. La meg legge til at han som behandlet meg ikke var imponert over sirkulasjonen heller.

Har dessverre ingen gode hjelpetips... Noen som har?

Hilma
    Diagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

For mange år siden hadde jeg åreknuter, og det stod om vitamin E og åreknuter i en bok av den første helse-guruen i USA, Adelle Davis. Hun anbefalte E-vitamin for åreknuter. Jeg gikk på E-vitaminer en stund og de gikk bort. Har ikke vært plaget av dem siden.
    Kan ikke garantere at det hjelpr for andre. Det var kapsler jeg tok.

nora

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn