Hei igjen og takk for svar!

Som dere sikkert har skjønt allerede, så er dette veldig nytt for meg, og hva som er TSH og hva som er antistoffer osv. skjønner jeg lite av, men ser jo klart og tydelig at noe må være feil siden det svinger så veldig .

Har jeg forstått det rett at jeg nå skal oppsøke legen min for å kreve enda en ny blodprøve, og der kreve at det blir målt : TSH,T3, T4 og anti-TPO. Er det da noe som mangler? Beklager at jeg spør om og om igjen, men skjønner fortsatt lite av dette... Har litt problemer med å sette alle tallene osv i en sammenheng med alt dette...

Er det da viktig at jeg bestiller time hos doktoren for å gjøre dette slik at jeg kan forklare hva jeg mener er symptomene på dette, og hvordan jeg føler meg, slik at hun kan skrive dette som et vedlegg til blodprøvene?

Jeg er så redd for å virke nesten på grensen til hypokonder hvis jeg nå skal "mase" på doktoren igjen... Er det noen bra måte å gå fram på slik at hun vil ta meg mer på alvor?

Bør jeg kanskje ringe henne først og fortelle henne hvordan resultatene på den første blodprøven min var slik at hun kan bedømme hvor viktig det er at jeg kommer ned til henne igjen?

kanskje dere kunne lage en oppskrift på hva jeg bør gjøre i forhold til doktoren sånn steg for steg... Hvis ikke det er for mye å forlange...

Så kommer jeg plutselig på noe igjen... Da jeg fikk se resultatet på den blodprøven som ble tatt i mars, så stod det at det var forenlig med "subklinisk hypothyreose" eller noe i den duren... Hva betyr dette?

Føler ikke at jeg kan få sagt nok ganger hvor utrolig takknemlig jeg er for at dere gidder å ta dere tid til å forklare meg dette , for jeg har ingen andre som kan svare meg på slike spørsmål...

Hilsen Viksi!