Sitat Opprinnelig skrevet av BareMei
Sitat Opprinnelig skrevet av sonja
Nå har jeg jo b12-mangel igjen, så legen mener jeg bør ta injeksjoner. Men jeg har ikke råd til å hente ut medisinen og betale for hver injeksjon, så jeg får nøye meg med å ta to kapsler hver dag i stedet. Med så å si 0 i inntekt, må man prioritere hva pengene går til.
Det koster vel nesten mer med to piller om dagen enn med sprøyter? Mener jeg betalte en drøy hundrelapp for fem ampuller, og det koster 35,- å få satt sprøyten annenhver uke.

Etter disse fem sprøytene skal de tas sjeldnere, mener han sa noe om hver 3. måned, hvis blodprøven har gått opp tilfredsstillende.
Det er dyrere her. Husker ikke prisen for medisinen. Men det koster minst 50,- bare å hente resepten på legekontoret, og deretter 50,- hver uke for å få satt sprøyta. De forlanger at jeg skal ta de en gang i uka i fem uker. Så ofte gidder jeg rett og slett ikke å reise inn til det hersens legekontoret. Bare tanken på å sitte i kø i evigheter på vonde stoler (hvis jeg er så heldig å få sitte)...

Dessuten må man nå bestille time hos personalet for å få gjort dette, det holder ikke bare å møte opp lengre sånn som det var før. Dessuten har jeg tidligere opplevd at de har glemt av timebestillingen min, slik at jeg ble bedt om å komme igjen dagen etter. Nei, det der gidder jeg ikke. Det _må_ finnes en annen løsning.