Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
06-05-05, 07:53 #8
Det er skremmende likt hvordan jeg hadde det på Levaxin. Som deg hadde jeg topp prøveresultater. Jeg hadde FT4 helt oppe i 28, det var øvre målegrense. TSH lå rundt 1, og under.
Det var i hodet mye av problemene mine satt. Humøret svingte, og som regel svingte det nedover. Jeg kunne sitte og ramse opp alt det negative i verden i hodet mitt. Og alle de dumme tingene jeg hadde gjort, hvor håpløs jeg var.... Jeg psyket meg selv kraftig nedover.
Så sov jeg mye. 10 timer i døgnet uten å føle meg uthvilt. Jeg klarte å jobbe 100% fordi jeg ikke hadde barn da. Livet mitt besto av å jobbe, og hvile for å klare å jobbe.
Jeg økte i vekt. De periodene jeg hadde det bedre med meg selv, var jeg på slankekur og trente på helsestudio i tillegg til å gå eller sykle. Vekta sto i ro, eller gikk minimalt ned. Dette ga ny næring til min selvforakt når jeg ble nedstemt igjen.
Jeg gikk 2 ganger på lykkepiller og en gang på Xenical i løpet av 3,5 år på Levaxin. Selvfølgelig hadde det ingen effekt. Jeg spiste ikke fet mat, så Xenical kunne ikke gjøre noe for vekten min. Lykkepillene sluttet jeg med selv, etter å ha prøvd maks dose i ca 1 mnd hver gang. Jeg visste at noe var galt i kroppen min, men at lykkepiller ikke var svaret.
Forsøk å overtale din lege til å la deg prøve Armour Thyroid. Det har gjort at jeg føler meg langt, langt bedre. Jeg psyker ikke lenger ned meg selv (Litt kanskje, man er jo kvinne og skal ikke være for selvtilfreds!) , jeg sover mye mindre og vekten går ned.
Du finner et innlegg med de linkene jeg brukte for å finne informasjon om Armour som jeg kunne gi legen. Gå inn på hovedsiden og se under "nyttige linker". Jeg har også et innlegg under "storfolk", fra XXL til L heter det.
Kanskje du må gi etter for legen og ta lykkepiller en mnd for å bevise at det ikke hjelper for deg. Jeg måtte prøve det før jeg fikk Armour. Jeg måtte også bytte fastlege. Det er en gal, gal verden. Antidepressiva og slankepiller kan de skrive ut, da sitter reseptblokka løst!
Lignende tråder
-
Jeg fikk Fibromyalgi-diagnosen for snart 25 år siden, mens jeg fant ut av stoffskifte
Av Tove Liz i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 23Siste melding: 14-10-11, 00:40 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte for litt over 2 år siden
Av LillePus i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 02-11-09, 20:45 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker