Viser søkeresultater 1 til 10 av 52
Threaded View
-
05-04-05, 08:32 #7
Ang. konsentrasjonsproblemer etter at man har fått medisin (jeg uttalte meg om før...)
En del mennesker må ha T3 i tillegg for å bli kvitt brain fog, hjernetåke (en ganske treggende beskrivelse)
Mange har det helt ok på levaxin alene.
Men en del må ha T3, i for m av liothyronin eller Armour.
Det er ofte lett å se på blodprøven, for da er FT3 i nedre halvdel av referanseområdet.
De fleste mennesker trenger å ha FT3 samt FT4 ganske høyt oppe, minst halvveis opp.
Jeg merker bra hvis FT3 er for lavt.
Altså liothyronin hjelper bra mot konsentrasjonsproblemer.
En for stor dose levaxin kan også gi problemer (for da lages mer RT3 inne i hjernen, og mindre T3 )
Selentilskudd øker omsetningen til T3 og hjelper en del mennesker. Må tas jevnt fordi det øker effekten av levaxin på den måten.
RT3 er ikke aktivt og dannes kun av T4.
Antistoffer har også en del å si for formen.
nora
Lignende tråder
-
Har man sikkert Hashimotos hvis man har så mye antistoffer?
Av Hansen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 12Siste melding: 02-06-09, 16:33 -
Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
Av Skyggehodet i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 14Siste melding: 05-02-08, 11:53 -
Doseøkning etter fødselen? (Og noen andre spm.)
Av Ruth i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 3Siste melding: 19-08-07, 10:18 -
Hvordan er selve fødselen med hypo?
Av liten i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 7Siste melding: 15-11-06, 20:57

Svar med sitat

Bokmerker