Viser søkeresultater 21 til 30 av 52
-
03-08-05, 17:03 #21
Takk n`Finn!!
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Nok en gang har du forklart meg ting jeg ikke skjønner!!!
-
03-08-05, 17:05 #22
Så flott!!! Nå er jeg glad!!
Opprinnelig skrevet av kris
Enn så lenge. Var i røntgen og dem fant en forstørret lymfeknute på høyre siden i halsen............
Er ikke det typisk at legen min har ferie når noe sånt oppstår??
Vel vel.................................
-
03-08-05, 22:47 #23
HÆ????? Dette skjønte jeg nøyaktig ingenting av, beklager!!
Opprinnelig skrevet av Anonymous
Kan du forklare?
-
14-10-05, 23:14 #24
Rar følelse i kroppen.....
Kort oppsummert: Har operert bort skjoldkjertelen. Stoffskiftet er nå lagt høyt på grunn av kreftfunn............ Det ligger i det øvre skiktet av det normale.
Det er nå 7 mnd siden jeg startet på Levaxin.
Den siste tiden har jeg bare følt meg slapp, trøtt, aldri utsovet, sover ikke godt. Har til tider innmari vondt i den ytterste delen av hendene. Altså fra langfingrene og ut mot lillefingrene..........
Føler meg også veldig skjelven innvendig i kroppen. Når jeg spiser blir jeg kvalm, når jeg er sulten blir jeg kvalm...........
Noen som har opplevd noe av dette? Eller som vet om dette kan tyde på ett eller annet???
Tar det lang tid før Levaxinene slår til liksom? Kan det være den jeg merker nå???
-
16-10-05, 19:23 #25
Kan noen hjelpe???
Kort oppsummert: Har operert bort skjoldkjertelen. Stoffskiftet er nå lagt høyt på grunn av kreftfunn............ Det ligger i det øvre skiktet av det normale.
Det er nå 7 mnd siden jeg startet på Levaxin.
Den siste tiden har jeg bare følt meg slapp, trøtt, aldri utsovet, sover ikke godt. Har til tider innmari vondt i den ytterste delen av hendene. Altså fra langfingrene og ut mot lillefingrene..........
Føler meg også veldig skjelven innvendig i kroppen. Når jeg spiser blir jeg kvalm, når jeg er sulten blir jeg kvalm...........
Noen som har opplevd noe av dette? Eller som vet om dette kan tyde på ett eller annet???
Tar det lang tid før Levaxinene slår til liksom? Kan det være den jeg merker nå???
16-10-05, 19:39 #26baremei Gjest
Umulig å svare uten å vite hvordan blodprøvene dine ser ut. Og husk normalområdene.
-
16-10-05, 21:45 #27
I perioden etter operajonen har du vel målt stoffskifteverdiene ofte ?
Det lønner seg å følge dem nøye og merke seg hvilke symtomer du har hatt i tiden før du tok prøven. Vi reagerer litt forskjellig, men de symptomene du beskriver hører vel til blandt de for høyt stoffskifte.
En liten dosenedsettelse vil kunne redusere de symptomene, men den må baseres på blodprøveresultater.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-01-08, 11:46 #28
Hjelp! Tolkning av prøvesvar...Med svar fra legen 29.01
Jeg trenger litt hjelp nå. Fra folk som vet litt om lavt stoffskifte.Var hos legen her i uken, men følte meg i grunnen avvist med det jeg la frem.
Saken er at i 2005 ble jeg operert for kreft i skjoldbruskkjertelen. De fjernet rubbel og bit.
Etter dette har jeg gått på 150 mcg levaxin 6 dgr i uken, og 200 en dag i uken.
Men siden sensommeren har jeg følt meg utrolig trøtt, tiltaksløs, ukonsentrert, glemsk, jeg fryser meg nesten ihjel der andre er gode og varme, supertørr hud osv...
Legen avfeide tørr hud med luften og kulden. trøttheten med årstiden, og glemsk kunne jo alle være!! Men jeg er ikke "vanlig" glemsk, jeg kan begynne å skrive etord, og glemm hvilket det var jeg skulle skrive jo!! Det kan da ikke være "normalt"?
På de siste prøvene jeg tok lå TSH på 0,04, den skal ligge lavt for å ikke bringe frem kreft igjen. Og Fritt T4 lå på 22,3.
Jeg trodde det ikke var så lenge siden jeg tokprøver sist, men iflg legen ble disse tatt sist i 2006
Så glemsk er jeg blitt.....
De nye prøvene skulle jeg få svar på i morgen. Håper jeg.
Men nå vurderer jeg sterkt å komme meg til en lege som vet mer om dette enn min fastlege.
Kanksje hun er lei av meg, jeg fikk astma i vår, og ble operert for slitasje i skulderen på samme tid, så jeg har vært en del hos legen i det siste ja
-
26-01-08, 13:58 #29pandalakris Gjest
Det kan jo høres ut som du har sunket for lavt i stoffskifte, ja. Men kjære deg, får du ikke oppfølging i forhold til kreften da? Du skal sjekke thyroglobulin minst en gang i året. Og stoffskifteprøvene dine bør du ta med 3-6 mnd mellomrom. Normalt så skal man også inn til kontroll en gang i året for å sjekke hals, blodprøver, ta ultralyd osv.
Du må bli flinkere til å ta vare på deg selv, og det betyr regelmessige prøver. Dessverre er det nok slik at du må huske å få tatt disse selv. Så her må du få laget deg et system. Eks legge inn på mobilen eller kalender på pcen. Den årlige kontrollen skal du få innkalling til. Synes det er rart du ikke har vært til det. Men du hadde kanskje et microcarcinom?
-
26-01-08, 14:02 #30
Ingen annen oppfølging enn den årlige ultralyden av kjertlene rundt på halsen. De er noe forstørret, så jeg tar nålbiopsi av dem ca 1 gang pr. år. Og så trodde jeg at jeg hadde tatt blodprøver for ca 6 mnd siden jeg da..
Opprinnelig skrevet av pandalakris
Men du, hva er thyroglobulin ?
Og hva er microcarcinom?
Svar med sitat
Bokmerker