Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Threaded View
-
11-10-05, 21:47 #9
Jeg kan ikke så mye når det gjelder yrkesrettet attføring og Aetat, da jeg hele tiden har forholdt meg til trygdekontoret, men jeg kjenner en lignende sak.
Vedkommende ble yrkesskadet og fikk sykepenger i 1 år. Så ble han overført til Aetat som skal sjekke ut om der finnes restarbeidsevne og evt prøve å finne passende arbeid. Trygdekontoret er hele tiden involvert. Så både søker, lege, Aetat og Trygdekontor spiller en aktiv rolle. Vedk er pålagt å møte til et "kurs" arrangert av Aetat for nettopp å finne ut om der er restarbeidsevne. Der står saken.
Poenget er at denne personen og jeg selv, som slipper unna Aetat, (ett møte bare), har mottatt ytelser hele tiden.
Etter mye arbeid med dette selv, vil jeg gi deg det rådet at du har løpende kontakt med legen og også trygdekontoret. Jeg har rent ned både lege og trygdekontor, men de er pliktige til å gi deg informasjon om hva du skal gjøre, og jeg har ikke hatt stopp i ytelser selv om ny søknad om rehabilitering var under arbeid.
Stikk innom Trygdekontoret og spør hvem som er din saksbehandler. Be om et møte og spør. Skriv gjerne ned spørsmålene på forhånd. Det er blitt et håpløst byrokrati etter den nye sykelønnsordningen, og du må selv gjøre veldig mye av den jobben som tidligere var tillagt trygdekontorene - nemlig innhenting av all informasjon om deg selv. Så det er utrolig viktig at du får vite HVA du skal gjøre! Og gjør du det så skjønner jeg ikke at de kan stoppe ytelser.
Det første jeg ville ha gjort slik du beskriver situasjonen din, og utifra egen erfaring, som er helt fersk, er altså å snakke med saksbehandler på trygdekontoret. Lykke til!
Antar at du har jevn kontakt med lege.
Tror jeg gjentar meg selv her, men jeg gidder ikke redigere
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Svar med sitat
Bokmerker