Jeg skrev feil i svaret til deg Mia. Vanlig dagsdose er 100-150 mikrogram, ikke 100-125.

Du tar 225 mikrokram i løpet av en hel uke... To dagsdoser! Med mindre legen har en veldig god grunn til å gi deg så lite, så bør noen bli forb... på dine vegne.

Ja, som Kirsten sier, så har jeg svart henne i tråden "Kan noen tolke prøvesvarene". Det endte opp med at jeg ba henne ta medisineringen opp skriftlig med legen, med kopi til trygdekontoret. Kirstens sak, med samme lave dosering i 3 år, synes jeg burde klages inn til Fylkeslegen.

Jeg er en av de som aldri ble fornøyd med å ta Levaxin. Jeg og n'finn er Armour Thyroid brukere. Jeg tror imidlertid at mange som tar Levaxin har mulighet til å bli bedre, når de får en tilstrekkelig høy dose.
Jeg tok alltid blodprøvene mine tidlig om morgenen, straks legekontoret åpnet. Da hadde jeg tatt Levaxindosen bare et par timer før. Legen fortalte ikke meg at jeg skulle ta dosen ETTER at blodprøvene var tatt. Kanskje det er en av årsakene til at jeg ble så forferdelig trøtt på ettermiddagen? Jeg kunne ha tatt en større dose Levaxin? Men jeg hadde nådd øvre grense av referanseområdet, og da var det ingen vits i å spørre etter noe mer.