Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Tråd: Selolje
Hybrid View
-
29-08-05, 00:11 #1
Gratisprøve på selolje
Vet det er flere som har snakket om at de har lyst til å forsøke selolje, bl.a. siden forskning ved NIFES her i Bergen har vist så gode resultater i forhold til muskel- og leddsmerter. Her kom jeg over en side hvor man kan få tilsendt en prøvepakke for 30 dagers forbruk gratis:
http://selolje.com/
-
29-08-05, 13:50 #2
Jeg har prøvde denne før, men tror jeg avbestilte ytterligere måneder, men prøver igjen. Sliter med denne forbaske kroppsverken. Takk for tipset kris
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
09-09-05, 10:52 #3
Jeg har opplevd flere kortvarige oppturer så langt siden jeg begynte på Levaxin. Derfor skal jeg ikke juble for høyt nå, tror jeg - men jeg har faktisk hatt en merkbar stigning i formkurven den siste uken. Og det faller sammen med at jeg har begynt å ta selolje... (Vel - jeg har hatt en liten nedtur igjen et par dager nå - men det tror jeg henger sammen med at jeg tok i litt hardt på husarbeidsfronten da jeg plutselig fikk mer energi...)
Jeg begynte for en uke siden, og tar 20 ml ren selolje (ikke kapsler) hver dag. Forskningen som er gjort på selolje viser at den kan hjelpe på betennelsestilstander, særlig i mage-/tarmsystemet, og at den samtidig reduserer muskel- og leddsmerter. Dette blir jo ren spekulering - men kan det tenkes at legen ved Balderklinikken hadde rett, og at jeg faktisk har en matintoleranse...? (Da har man ofte betennelsestilstander i tarmveggene.) Eller har seloljen en mer generell betennelsesdempende effekt; virker den på mine autoimmune betennelser i skjoldkjertelen - kanskje også i binyrebarken?
Jeg vet ikke annet enn det jeg opplever, og det er at jeg fikk mye mer energi, følte meg mer opplagt, ble trøtt om kvelden, mye mindre smerter i kroppen - kort sagt begynte jeg nesten å føle meg frisk...! :-D Og så håper jeg som sagt at jeg bare har hatt en midlertidig nedtur nå. Jeg må lære meg å spare på kreftene selv om jeg plutselig føler meg sterk!
Her står det litt om forskningen som er gjort på selolje:
http://www.bt.no/lokalt/bergen/article138286
(Samtidig som jeg begynte med selolje, sluttet jeg også med smugrøykingen min. Det bidrar kanskje i positiv retning det også?)
-
09-09-05, 19:35 #4
Hei Kris!
Nå har jeg også bestilt og mottatt selolje. Takk for tipset! Tenkte det ikke kunne skade å prøve. Har nettopp slukt mine 4 første kapsler. Bestilte dem fra den linken du la ut ovenfor her, men du bruker altså ikke kapsler? Tror du det har noe å si?
Skal komme tilbake med rapport om hvordan eller hvorvidt jeg merker noen virkning. Egentlig har jeg ikke store forventninger. Jeg har også erfart at jeg kan merke fremgang etter å ha forsøkt noe nytt, men så varer det kanskje en ukes tid, og så dratter formkurven nedover igjen... Uforutsigbarheten og inkonsekvensen er noe av et det verste med denne tilstanden eller sykdommen her, synes jeg.
Så fin blogg du har laget deg, da!
Klem, HilmaDiagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag
-
09-09-05, 22:38 #5
Takk!
Jeg blir kjempeglad for kommentarer (og plass på Favoritter, så klart...).
Livar Frøyland, som leder forskningsprosjektet på selolje, sa til BT:
Huff, jeg begynner å bli redd for at den bedringen jeg opplevde med en gang bare var et blaff, jeg også - sånn som du beskriver. Husker da jeg startet på Levaxin, det var samme greia. Følte meg så mye bedre etter bare 10-14 dager og var sjeleglad for at jeg fikk så god effekt av Levaxin - men det varte bare en uke eller to... :(- Kapslar verkar ikkje på same måte. Førebels veit vi ikkje kvifor. Men nye, viktige funn tyder på at opptak av omega-3-feittsyrer frå kapslar ikkje er like effektivt som omega-3 frå mat og olje, seier Frøyland.
Den gangen er jo jeg overbevist om at det var binyrebarken som "knelte" og dro formen min nedover. Og denne gangen virker det nesten som noe lignende har skjedd - kan det være binyrebarken igjen? Vil den i så fall reagere sånn på enhver brå endring i almentilstand, tro...? Endring både til det bedre og verre, til og med? Kanskje det som har skjedd er at binyrebarken har fungert bedre en liten stund, men så "klappet sammen" igjen?
Og betyr det at jeg kanskje kan forebygge/behandle dette ved å ta mer hydrokortison i en periode...?
(Jeg blir så fortvilet over at jeg ikke har klart å finne noen lege som vil skrive ut hydrokortison til meg... Jeg klarer jo å få tak i det på egen hånd, men jeg skulle gjerne hatt kompetent rådgivning i bruk og dosering!)

Svar med sitat
Bokmerker