Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: forslag til småretter?
Threaded View
-
21-11-08, 02:04 #3
Re: forslag til småretter?
Hmm, skal vi se...
minispyd (jeg bruker coctailpinner) med spekemat/røkt laks/reker og diverse grønt
fylte egg: kok eggene og del dem i to på langs. ta ut plommen og rør den sammen med litt majones og salt/pepper. legg blandingen tilbake i hullet hvor plommen var, og dander med reker eller laks på toppen
kyllingrull: bank ut kyllingfileten så den blir litt flatere. la den trekke i olje og krydder (tandorikrydder passer fint her) i 15-20 minutter. legg fileten på skiver av spekeskinke, og smør krydderost/hvitløksost på toppen. deretter ruller du fileten sammen slik at skepematen blir liggende ytterst. stekes på panna (husk at den gjerne må stekes lengre enn vanlig filet), og skjæres i skiver etterpå.
fylt tomat: mange liker stekte, fylte tomater, men de går også an å lage dem friske. skjær toppen av tomaten, grav ut fyllet, og fyll på med ønsket tilbehør. jeg liker veldig godt en mix av finhakket løk(gjerne sjarlottløk), avokado og reker/krepsehaler, men en dæsj rømme på toppen.
tja...det var det jeg kom på nå iallefall... lykke til med middagen! blir sikkert kjempekoselig!

Svar med sitat
Bokmerker