Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
14-11-08, 22:21 #11
Re: Lavt stoffskifte grunn nok....?
Jeg har struma og autoimmun hypothyreose, i tillegg til insulinresistens og nå også diabetes, overvekt, urinsyregikt (podagra) og ødemer. Søkte først 50% uføretrygd i april i fjor. Jeg spurte legen om ikke jeg skulle søke attføring først, men han sa at jeg skulle søke uføretrygd direkte etter at jeg hadde gått 50% sykemeldt en lang stund. Vel, jeg søkte 50 % uføretrygd, men fikk avslag. Grunn; jeg hadde ikke prøvd attføring først! Det var jo det jeg forsøkte å si til legen, men det hørte han ikke på. Så der gikk 4 måneders venting i vasken. I og med at jeg ikke er interessert i å skifte yrke søkte jeg ikke på attføring, men rehabiliteringspenger. Etter 6 måneder kom avslaget, med begrunnelsen at jeg ikke var i aktiv behandling. Nei, det var jeg såklart ikke, for det hadde jo ikke jeg råd til. Dessuten hadde fastlegen lagt mest vekt på overvekta og ikke hypothyreosen og alle de andre sykdommene jeg plages med. Og siden jeg ikke var i aktiv overvektsbehandling, ble det avslag. Jeg klaget, og nå har jeg ventet i snart 9 måneder på at NAV skal svare.
Den eneste overvektsbehandlingen de kan tilby meg er slankeoperasjon. Men det vil jeg ikke, for jeg har ikke tillit til verken helsevesenet eller NAV lengre. Ã… ta operasjonen privat er ikke noe alternativ, det er for dyrt for meg og ikke kan jeg få lån til det heller, for jeg tjener ikke nok.
Det er halvannet år siden det ble slutt på sykepengene, og nå tjener jeg for lite til å ha rett på sykepenger. Jeg lever nær sagt fra hånd til munn, og hadde det ikke vært for at jeg slipper husleie, hadde jeg ikke greid meg. (Men når det gjelder den forbaska trygdeavgifta, se da tjener jeg plutselig mer enn nok for myndighetene, ja! Den slipper jeg ikke unna :x )Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Gener påvirker responsen på kombinasjonsbehandling
Av nora i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 3Siste melding: 23-05-10, 18:43 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46 -
Kan man dø av lavt stoffskifte?
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte og dødelighetSvar: 22Siste melding: 29-05-06, 10:51

Svar med sitat
Bokmerker