Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Vimselitens dagbok
Hybrid View
-
14-11-08, 12:57 #1
Re: Vimselitens dagbok
Du forklarer veldig godt hvordan det er å ha et dårlig behandlet stoffsikfte syns jeg.
Nå husker ikke jeg om du bruker D-vitamin, men du har sikkert lest om det.
Syns mine symptomer som minnet litt om de du skriver om ble bedre av D-vitamin.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-02-09, 01:29 #2
Sv: Vimselitens dagbok
Joda, en dagbok var vel til for å skrive i den, og nå som forumet er godt tilbake i fantastisk ny versjon (hurra hurra!!) så tar vi en liten oppdatering her. Ikke minst for at jeg selv skal huske hva det egentlig er jeg holder på med...Hehe... Hukommelsen er super som alltid altså...

November: Tok glukosebelastningstest som viste seg å være på 12. Den sukkergørra var *pjuk*, og jeg ble skikkelig svimmel og kvalm av den, så det tyder sikkert på sitt. Legen konkluderte med insulinresistens og dia2, og sendte meg hjem uten mer info om det... "Slank deg" var vel løsningen, ettersom jeg forstod...
Hadde også et møte med NAV i november, og fikk beskjed om å søke på rehabilitering og at jeg kom til å få det godkjent. Legevikaren viste plutselig en annen side, og gjorde det veldig klart at det var uaktuelt å sende meg ut i jobb nå, og jeg holdt på å ramle av stolen... haha
NAVdama virka ok, og sjefen på jobb ble faktisk satt på plass av henne. En noe fornærmet sjef måtte dra hjem uten svar på OM og NÅR jeg kan komme tilbake, og fikk beskjed om at det måtte hun bare forholde seg til. Så det så!
I desember økte jeg til 175 mcg/d, da fT4 var på 11,9 og TSH på 9,1. Er virkelig en treigost på å få bedre verdier, skjønner jeg...
Men uansett verdier så hadde jeg en deilig desember. I min jobb er desember den mest hektiske måneden i året, og i 2007 sprang jeg som en gal fra ting til ting, og rakk ikke å nyte julestemninga i det hele tatt... Dette året kosa jeg meg med baking (midt på natta...), julegaveinnkjøp i rolige omgivelser, julemusikk, julebesøk, julepynt...Og ble vel i det store og hele litt julegal... Hahaha...
Januar: FASTLEGEN ER TILBAKE FRA PERMISJON!!! Hadde time hos henne i midten av måneden, og DET var andre boller det... Økte til 200mcg/d tvert da resultatene fortsatt er på tur. Og så tok hun tak i insulinres./dia2, og jeg fikk god opplæring i kosthold for meg (ca type lavkarbo - noen som har god erfaring med det??). I tillegg fikk jeg beskjed om å måle blodsukker jevnlig (3g/d) frem til neste time for å se svingningene, samt for¨å lære selv hvilke matvarer jeg reagerer mer på osv... Jeg testa med pannekaker, og DET gav utslag ja!! Ser at blodsukkeret holder seg jevnt og fint når jeg holder meg til denne lavkarbolinjen.
Så var det vektnedgangen da. Har de siste tre ukene gått på en rensekur i tillegg til kostholdsendringene, og gikk ned 1,9 kg i løpet av to uker. Har veiedag igjen i morra, og det blir spennende! Jeg må ned ganske så mange kilo før jeg ligger på et helsemessig godt nivå, men nå virker det heldigvis som jeg får god hjelp. Og da er det MYE lettere å holde motivasjonen også...
Og min store last Pepsi Max... Den har jeg ikke drukket på tre uker nå... Hurra for meg altså!!
I tillegg til helse er jeg for tiden opptatt av flytting (flytter sammen med forloveden i løpet av februar. 100m2 leilighet, og vi får nøklene i løpet av neste uke!!), pluss at jeg er en SMULE bridezilla... Hahaha
Bryllupet nærmer seg med stormskritt, og det er UFATTELIG hvor mange ting som skal ordnes...
Så... Da kommer ny oppdatering om nye tre måneder, eller kanskje helst litt før...

Svar med sitat
Bokmerker