Det du bevitner nå er bare å ta til seg. Slik er det Netttverk.
Stoffskiftet er en ustabil greie - det endrer seg hele tia.
Det har mange oppgaver, og evnen til å tilpasse stoffskiftet til kroppens varierte krav mistet vi da kjertelen gikk ad undas.
Jeg, og mange her har oppdaget det samme - vi har økt dosen og får prøvesvar som skulle tilsi det motsatte.
Det kan jo være for at kroppen fungerer bedre og trenger enda mer ?
Noen oppdager også dette når de begynner med Liothyronintillegg.

Dessuten : D vitaminet varierer med årstiden, og D-vitaminet har mye mer å si for selve stoffskiftet en man tar hensyn til i dagens behandling.
Nå er det en stund siden du så sola, hvis det i det heletatt hjelper på oss da ?
Dette må vi bare ta hensyn til - spis D3.
Det kan være andre uoppdagde faktorer som spiller inn også.

Hvordan vi skal klare å følge kroppens endrede krav ved å ta blodprøver hver 3.mnd vet jeg ikke om det er tenkt over. Det er vel umulig ?
Jeg mener jo at man med års erfaring med egendosering er bedre stillt enn det iallfall.

Så mitt forslag er å skaffe seg selv erfaring med egendosering - gjerne i samarbeid med en forståelsesfull lege om det finnes.
Om det ikke finnes, er min mening at du ikke kan ofre helsa av den grunn.

Så er det jo heller ikke mengden stoffskiftehormoner i blodet som har endret seg da.
TSH er jo ikke et stoffskiftehormon - det virker ikke inn på noe, og det du opplever har jo flere her hevdet : TSH kan man ikke stole på når man har andre stoffskiftehormoner enn sine egne. Det er heller ingen annen grunn til å bry segt med dette parameteret for oss - det bare forvirrer.
Se på fT4/fT3 og gjør som hjernen, reguler stter disse !