Ja, jeg har hørt noen rykter om det der.. Men når jeg får hjertebanken kan jeg virkelig føle at hjertet slår så fort! ca. 240 slag i minuttet. Det rister ikke. Jeg vet hvordan risting føles ut. Det fant jeg ut i Januar. Ugh......... Jeg hadde liksom ikke puls da! Og hjertet slo ikke, det bare dirret.. Og svakt var det også.. Og jeg var overbevist om at jeg skulle dø! Mye mer enn jeg har vært redd når jeg har fått disse "typiske" hjertebank-anfallene.

Jeg måler ved å holde to fingre på feks. pulsårene på halsen, og måler ca. 4 slag pr sekund. Da får vi 240 slag i minuttet. Men det var verre i Januar. Da var det dobbelt så raskt. 480 "slag" i minuttet. DET var ekkelt det.

- Det var jo på grunn av all hjertebanken i 2007, og "the great finale" som skjedde i slutten av Januar i år at jeg tok kontakt med Aker, og de fjernet Liotyronin. Etter at den ble fjernet har jeg hatt mindre problemer med hjertet. Jeg har bare hatt "vanlig" hjertebank (med disse 240-250 slagene pr. minutt) et par ganger i år, siden Liotyronin ble fjernet.

* Kan en overdosering av Liotyronin (eller Levaxin, for den saks skyld) provosere frem WPW-anfall? (WPW:http://www.pasienthandboka.no/defaul...cumentid=13345)
* Kan slitne binyrer frembringe et WPW-anfall, eller skape et lignende anfall selv om man IKKE har WPW?
* Er det andre ting enn psykiske som kan gjøre at man får hjertebank og evt. flimmer?

Jeg gikk forresten med 24-timers Holter-monitorering i går. Selvfølgelig skjedde det ingenting mens jeg gikk med den. Disse anfallene kan man ikke forutse. Men jeg kan kontrollere dem på en måte: Hvis jeg går en tur med hunden til et sted hvor det ikke er noen mennesker (som feks. midt ute på en stor slette) tror jeg frykten for å få et slikt anfall kan provosere frem et!