Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
Finnes ikke bevis på at hypothyreose 2 finnes ?
Det er vel bare bevis på at den du snakket med ikke har lest leksa.
Celleresistent hypothyreose skyldes en eller diverse arvelige genfeil. Det har vi vært innom før vel ?
Jeg linket for sikkerhets skyld til en artikkel i Tidsskriftet.

Det dukker stadig opp flere gener som kan skape vansker for at thyroxinet entrer cellene, men felles for dem, er at TSH blir høy og fT4 veldig høy.
Nei, jeg tviler mer og mer på at denne personen har lest hele leksen sin. Kanskje halve, men ikke mer.
Så du sier at det Finnes en tilnærming av diagnosen Hypotyreose Type 2 som faktisk er anerkjent?
Og så spørs det da, om jeg har tatt alle nødvendige gentester? Hvilke må jeg ta, isåfall? Vi snakket om det, men kom ikke frem til noen konklusjon.
Linken din er nok borte!

Jeg har aldri hatt veldig høy FT4 eller høy TSH, ikke som jeg vet om iallefall.
De første stoffskifteprøvene mine noensinne, fra April 1997, viste ingen antistoffer (Anti-TPO og TRAS målt) og heller ingen abnomaliteter i FT4, FT4 eller TSH.

Men min mor sa senest til meg i dag at jeg var helt på trynet på den tiden: Treg, både i hode og kropp, ingen tanker, jeg hadde problemer med å snakke (stor tunge), jeg var aldri ute, orker ingenting, klarte ikke å konsentrere meg om Noe, klarte ikke å lese skikkelig, hadde forstoppelse hele tiden, nyrestein plager, kunne få anfall hvor jeg ble kjempesint og ute av kontroll og begynte å knuse ting rundt meg, bare for å nevne noen ting.

Har time på Aker i morgen. Vet ikke hva det skal komme ut av den timen.