Ja folkens (dere som er interessert i tilfellet mitt, og har fulgt med gjennom de siste par månedene!) - Da var det på tide med en ny telefonlogg etter samtale med min behandlende stoffskiftespesialist på Aker:

Da jeg spurte om hva vi skal gjøre med doseringen min:
"Vi beholder de 100 mkg Levaxin du tar om dagen nå inntil videre. Jeg vil ikke gå for raskt ned på doseringen. Da kan vi risikere at du får for lavt stoffskifte."
"Jeg vil aldri gi deg Liotyronin. Hvis du noensinne skal Opp på doseringen din igjen, blir det med Levaxin. Vil du ha Liotyronin, gå til en annen lege. Det får du ikke hos meg."

Da jeg spurte om min kraftig forhøyede Lp(a)-verdi:
"Hmmmmmmm. Jasså. Jaha. Hmmm. Vel. Jeg vet ikke."

Og da jeg spurte om denne forhøyede Lp(a)-verdien kunne si at jeg kanskje har Hypotyreose Type 2:
"Altså. Hypotyreose Type 2 finnes det bare teorier om. Det finnes ingen bevis for at Hypotyreose Type 2 finnes."

Da jeg sa jeg skulle vise frem bilder av meg før jeg fikk Levaxin i 1997, på timen i morgen:
"Det kan være mange grunner til at du ble feit. Din mor nevne for meg at du kan ha hatt mononukleose da du var i begynnelsen av tenårene. Dette kan ha vært en årsak."
"Mange BodyBuildere bruker Levaxin for å bli tynnere. Og det er feil å gi folk som er feite Levaxin bare for at de skal gå ned i vekt."

Da jeg spurte om jeg skulle ta Vitamin D basert på diverse Vitamin D-prøvesvar:
"Vi målte D25 (eller noe sånt) på deg tidligere i år, og da hadde du en verdi 58. Ref. område er 37 til 137. Og nedre ref. område er nok litt lavt, så du lå nok lavt uansett. Ta gjerne Vitamin D. Det er bra for mange ting. Feks. mot kreft. Ta en pille på 10 mkg om dagen."

Ja, her er det jo litt av hvert å snakke om. Jeg, for min del, setter store spørsmålstegn til nesten alt som ble sagt i dag.

1.) At man blindt skal avvise Liotyronin er totalt latterlig. Mange pasienter rundt omkring i verden har det mye, MYE bedre med kombinasjonsbehandling enn bare med Levaxin. Og så var det de som har det best på Armour da. Har ikke hørt et pip om Armour fra Aker, bare så det er sagt.

2.) Ã… si at Hypotyreose Type 2 ikke finnes er også latterlig. Det finnes mengder av mennesker som har blitt behandlet vellykket for det. Inkludert meg. Jeg hadde det fint i over 10 år med behandling. Helt til Liotyronin ble fjernet, og Levaxindoseringen ble senket.. Hypotyreose Type 2 er også anerkjent av Karloinska Institutet i Sverige. Det blir for dumt å si at det ikke finnes bare fordi man ikke har bevis på det. Da finnes det vel ikke noe liv på andre planeter heller da? Hallo? *banke på hodet* Noen hjemme? Snakk om å være trangsynt.

3.) Det er helt UTROLIG hvordan Akerfolket prøver å ignorere meg når jeg snakker om at jeg var feit før. Jeg var jo ikke BARE feit, jeg var treg i hodet, var iskald, og hadde omtrent ALLE de andre symptomene på hypotyreose. Ã… dra BODYBUILDERE inn i sammenhengen blir helt på trynet. Jeg fikk behandling og ble ikke BARE tynn. Jeg ble også frisk i hodet og på alle andre måter også! Herregud...