I dag hadde jeg en ti minutter kort samtale med stoffskiftespesialisten min på Aker. Jeg velger fortsatt å holde identiteten til samtlige leger skjult av etiske årsaker.

Jeg ringte for å spørre mer om binyreproblemer, og om jeg evt. kunne ha noe slikt.
Det jeg fikk høre var kort at jeg har blitt utredet for det allerde med to blodprøver. En blodprøve i Januar hvor man testet "morgen" kortisol (strengt talt var denne tatt kl 13-14 på dagen, men det er jo da "min" morgen er!), og da var denne på 480, ACTH var på 7.4, og lignende verdier nå i September.

Da jeg spurte om urin/spyttprøver over 24 timer (mener jeg har hørt noe om dette her på forumet, samt lest noe om det på diverse sider på nettet!), fikk jeg høre at blodprøve er mye sikrere enn det, og at det ikke går an å ta sikrere binyre/binyrebark-tester enn dette.

- Så da kan jeg jo være 100% sikker på at binyrene mine har det fantastisk bra da! Ikkesant???

Men så tok samtalen en brå slutt da stoffskfitespesialisten "har fortsatt 38 andre pasienter å ringe til!" - Det er helt greit for meg. Det finnes andre som sliter også. Ikke bare meg. MEN det går da an å si ting på en litt annen måte?

Jeg føler i stor grad at jeg blir sett på som en spedalsk man ikke vil behandle, bare gjøre alt så raskt og enkelt for som mulig, og HELST få andre leger et helt annet sted til å bruke tiden sin på meg.

Sukk...