Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
22-09-08, 12:10 #4
Telefonsamtale med Aker 22/9/2008
Da er jeg tilbake med ny rapport fra en telefonsamtale med stoffskiftespesialist på Aker. Jeg holder navnet på vedkommende skjult, fordi jeg ikke ser vitsen med å henge ut folk offentlig. Men når dette er sagt, er jeg ikke veldig lykkelig over "alt" de gjør på Aker for å hjelpe meg..
Jeg tok opp ting jeg har plukket opp fra snille folk her på forumet, undersøkelser osv. som kan være viktige å gjennomføre hvis man har uspesifiserte stoffskifteproblemer og plager som jeg har. Dette fikk jeg tilbake:
* Autonome knuter? Svar: "knuter kjenner man. jeg har jo kjent på halsen din (det er ikke sant!) - og hvis ikke TSH'en din blir normal skal vi begynne å vurdere utredning for knuter!
* Hyperparrathyreose PTH-test? Svar: "hvis kalsiumverdien din er normal går man ikke videre med utredning her. jeg husker ikke hvordan din kalsiumverdi var."
* Gentest med THRB-genet som gjør at fT3 ikke slipper inn i cellene? Svar: "det har jeg ikke hørt om. vi tar ikke den testen her. men har man høyt ft3 og ft4 sjekker vi over 80 forskjellige mutasjoner her på Aker."
* Radioaktiv kontrast i kjertelen? Svar: "Nei."
* Ultralyd av kjertelen min? Svar: "så lenge du bruker levaxin, er ikke det nødvendig."
* D3-vitamin sjekk? Svar: "hvis man har lavt kalsium måler vi d-vitamin."
* Hva med kalium og natrium? Svar: "....."
* Hva med selen? Svar: "ikke noe problem hvis du tar multivitamin, og det gjør du jo!"
* Full Binyresjekk? Svar: "man får ikke vondt i nyreområdet hvis man har binyreproblemer."
Andre kommentarer fra spesialist på Aker i dag:
- "jeg møter pasienter hver 6 uke, jeg snakker ikke med pasienter hver uke som jeg gjør med deg."
- "jeg tror du er veldig redd."
- "er du ikke fornøyd her kan du finne deg en annen lege."
- "hva? smerter i hodet? press i pannen? det er ikke vanlige symptomer på lavt stoffskifte. jeg tror du har disse plagene fordi du tenker for mye på sykdom og at du har angst."
- "har du snakket med psykologen din?"
- "jeg har over 40 pasienter jeg skal ringe tilbake."
- "nå må jeg gå. jeg har brukt de 5 minuttene jeg hadde til deg."
Helt ærlig.. Dette er en lege som ikke brenner for å hjelpe en svært syk pasient, og som avviser ALLE forslag fra pasienten om å ta god utredning for å finne ut om det kan være andre problemer bak plagene til pasienten. Det har gått 9 måneder siden jeg kom til Aker første gang, og selv om jeg hadde grusomme hjerteproblemer og var stresset da jeg kom dit (overdisering Liotyronin), og disse problemene er borte nå, så har alt annet blitt mye verre siden jeg begynte på Aker. Ok, kanskje jeg bare må igjennom denne perioden når jeg blir neddosert på Levaxin og slutter helt med alle medisiner. Men det er elendig at de ikke vil sjekke meg for NOE annet enn normale blodprøver når jeg har de plagene jeg har! Detblir jo tilogmed sagt at "de plagene du har er ikke typiske for lavt stoffskifte" - Hallo??? Bør man ikke da sjekkes for ALT som har med stoffskifteproblemer å gjøre da?
Jeg blir bare oppgitt...........................
Lignende tråder
-
Spesialist??
Av Evelina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 15-02-10, 12:51 -
Er alle utreda hos spesialist
Av Alice i forumet Hos legenSvar: 8Siste melding: 23-02-08, 20:54 -
Øre-nese-hals-spesialist --- folk er rare ;-)
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 09-11-07, 10:18 -
THYRA-PRISEN 2008
Av Hansen i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 30Siste melding: 09-07-07, 23:18 -
Får ikke time hos spesialist
Av Kvinne, 42 i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 18-04-05, 12:31

Bokmerker