Hei Berit S

Jeg sitter ikke på noe mer kunnskap enn det man kan tillegne seg ved å lese litt rundt på nettet. I tillegg så jeg et program å tv for noen år tilbake hvor Aspartam spesielt var i fokus. Uttrykket værre enn rottegift var nok til at jeg unngår det så langt det lar seg gjøre hehe. Det er dessverre ikke helt til å unngå, da det skjuler seg under en del navn jeg ikke kjenner til og befinner seg i mye av det vi drikker og spiser. Men da får jeg i tilfelle i meg minimalt. Aspartam er kunstig fremstilt og en del av molekylet det er bygget opp av er faktisk giftig. Jeg ser ingen grunn til å putte slik i kroppen hvis jeg kan unngå det Selv om de hevder at det må store doser til for at det skal være skadelig. Men dette er det ingen som vet med sikkerhet. Og små doser hver dag, blir store doser over tid

Jeg er ingen sukkerfanatiker lengre (sluttet med cola for en god tid tilbake) og som en ernæringsfysiolog sa til meg på et kurs: Jeg tar heller sukker i teen hvis jeg vil ha den søt, da vet jeg i hvertfall hva jeg får i meg Jeg følger den tanken...Litt sukker har jeg nemlig aldri hørt at noen tar skade av