Hei Maggien!

I likhet med de fleste her inne kjenner jeg meg veldig godt igjen i det du skriver. Jeg har på langt nær så mye erfaring og kunnskap som mange andre her inne...men jeg har lært utrolig mye av deres erfaringer og råd.

Du skriver at dine blodprøveverdier er normale. Vel - så sa min lege til meg også i seks år. Så når jeg da følte meg helt elendig måtte det jo være noe annet i veien med meg - trodde jeg. Det måtte jo skyldes meg selv og min manglende selvdisiplin. Det verste var følelsen av ikke å være meg selv - den egentlige MEG!

Mitt råd er derfor at du sjekker verdiene på dine blodprøver, leser deg opp om sykdommen på dette forumet, og stiller hos legen med egen kunnskap. Få utskrift av alle blodprøvene du har tatt de siste årene og sjekk at verdiene ligger på det nivået de skal være. Finn artikkelen til Haug, mener den ligger under Linker. Bruk T4/T3-kalkulatoren som jeg mener ligger under diverse. Sjekk dine verdier opp mot dette materialet.

Jeg opplever faktisk at min lege lytter mer til det jeg har å si og tar meg mer på alvor etterhvert som jeg har skaffet meg mer kunnskap om emnet. For første gang har jeg det siste året utfordret legen og stilt spørsmål ved det som blir sagt. Faktisk så mye at jeg har fått overbevist henne til å la meg prøve Liothyronin i tillegg til Levaxinen, noe hun har vært svært skeptisk til tidligere. Selv om jeg har økt Levaxinen kontinuerlig det siste året etter at jeg "våknet av dvalen", får jeg ikke FT4 og FT3 opp til passende nivå. Kanskje dette også er problemet for deg? Og kanskje du har for dårlig opptak av vitaminer og jern - slik jeg hadde?

Lykke til