Sitat Opprinnelig skrevet av gitteh
Jeg vil studere dit link det lyder rigtigt interessant- og vender tilbage når jeg får blodprøvesvar. Hvordan går med med dine tal? Kan du se om der er nogen sammenhæng imellem dit velbefindende og hvad tallene ligger på? (jeg synes nogen gange jeg har følt mig godt tilpas hvor lægen så siger at TSH er steget og følt mig dårlig, når tallene er "fine" grrrrr!)
Tak for din besked og mange hilsner
Gitte
Hej igen, Gitte,

Mine tal kan jeg ikke længere finde ud af. Siden jeg er begyndt på en kombination af Eltroxin og Liothyronin T3 for et halvt år siden, er det svært at se noget som helst på tallene. TSH ligger på 0,18, men alle andre T4 og T3 ligger i den lave ende af skalaen. Der er ikke nogen sammenhæng mellem tal og velbefindende for mig, og det viste den nævnte forskningsundersøgelse jo også. Rent videnskabeligt kan lægerne og os selv ikke sætte vor lid til symptomer som basis i sammenligning med tal. Jeg synes altid, at lægen siger, at mine tal er fine lige meget hvor de ligger - ser måske kun på TSH. Jeg er dog begyndt forsigtigt selv at justere på doserne efter mine symptomer via et selvopfundet skema dog højst 50 mcg om ugen i ændring ad gangen. Måske er symptomerne forsinket i forhold til tallenes udsving?

Desuden kan symptomerne også svinge efter hvilken mad vi spiser, så der er mange ubekendte i dette **SUK**.

http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=george&dbid=47

Det kan være farligt at leve