Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Tråd: Nybegynner

Hybrid View

Medlem siden
    Jul 2008
    Meldinger
    37

Standard

Takk for svar!

Ja, mente biologisk materialet. (Insulin er jo også et hormon, der bruker vel legene insulin som stammer fra bl.a gris.)
    Men jeg tar rådet med å gi det (levaxinen) litt tid først. Det som noen tar i små doser to ganger om dagen, er det kunstig framstilt? Husker ikke helt hva det heter. Legen jeg snakket med, som er endokrinolog, sa at noen trengte dette i tillegg.

Jeg har forstått at dette er en sykdom hvor man får testet tålmodigheten. Denne sommer'n kommer til å bli husket som en laaang trist og tåkebelagt søndag. Men er optimistisk, og skal bli bra!

Er det noen som vet om armer som dovner av kan henge sammen med lavt stoffskifte? Er plaget med armer som sovner veldig fort, spesielt på natten. Kan våkne av at den ene armen er helt kald og uten følelse, at jeg ikke klarer å løfte den. Må da bruke den andre hånden til å slengen den ned ut av senga for at den skal få blodtilførsel. Hjelp, dette hørtes veldig dramatisk ut. Men er litt ubehagelig. Men hjelper stort å høre det hvis andre opplever dette

Hvilepulsen min er på litt i underkant av 60, det må den vel få lov til å være!? Tok den i dag morges, før jeg stod opp!

Medlem siden
    Oct 2014
    Sted
    Nord Norge
    Alder
    59
    Meldinger
    44

Standard Sv: Nybegynner

Hei
    Er det noen som vet om armer som dovner av kan henge sammen med lavt stoffskifte? Er plaget med armer som sovner veldig fort, spesielt på natten. Kan våkne av at den ene armen er helt kald og uten følelse, at jeg ikke klarer å løfte den. Må da bruke den andre hånden til å slengen den ned ut av senga for at den skal få blodtilførsel. Hjelp, dette hørtes veldig dramatisk ut. Men er litt ubehagelig. Men hjelper stort å høre det hvis andre opplever dette
    Jeg har hatt stoffskifte diagnosen i 1 år og 2 mnd, og jeg har antageligvis vært innom alle symptomer som finnes. Jeg har lest og lest for å finne ut hva som er årsaken til symptomene. (Jeg vet jo at det er stoffskiftet, men ønsker å vite hva som skjer)
    Jeg har hatt /har mye av de samme sympt. i armer og ben. Før i tiden var navnet på denne sykdommen; Myksødem. Dette er veldig beskrivende på hva som skjer i kroppen din. Pga lavt stoffskifte produserer cellene dine "slim" som blir liggende i muskulaturen. Du blir hoven og du får nerveavklem spesielt i håndledd og ankler. Dette blir bedre når du får orden på stoffskiftet.
    Jeg startet min karriere som offisiell stoffskiftepasient i september i fjor etter en Thyreoiditt. Brukte Levaxin fra desember til mai, fikk da også liothyronin. Ble da noe bedre, men jeg er abssolut ikke bra. Dette tar tid og har stort sett forsont meg med det Jeg ligger lavt i stoffskifte ennå, reagerer veldig ved økning av Levaxin, så må ta dette i små skritt.

Mvh Martine

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Lightbulb Sv: Nybegynner

Liothyronin er vel mer styr - fordi den må splittes opp og tas flere ganger om dagen
    Kanskje det er den du reagerer mest på..

Selv så reagerte jeg negativt både på levaxin og på liothyronin og gikk derfor ca et år uten noe medisin
    Om noen få uker så har jeg vært på NDT i seks år - og har ikke hatt noen negative reaksjoner.

Kanskje du skulle si til legen din at du vil unne deg selv en resept på thyroid
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2014
    Sted
    Nord Norge
    Alder
    59
    Meldinger
    44

Standard Sv: Nybegynner

Hei
    Desverre er det bare denne medisinen jeg får hos fastlege og endokrinolog, fikk jeg beskjed om, etter ett forsiktig spørsmål.
    Ja det er mye styr med Liothyronin, men det er helt sikkert at det er Levaxin jeg reagerer på

Martine

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Thumbs up Sv: Nybegynner

Jeg vet ikke om det finnes noen norske endokrinologer som skriver resept på NDT (Naturlig Dessikert Thyroid) -
    men jeg tviler

Jeg mente almennlege - og hvis den du har ikke vil - har du ikke mulighet for å bytte fastlege
    Syns vel også det er rart med resept-nekt fra den som du har "ansatt" som din lege; han/hun skal jobbe for deg..

Kanskje det er laktosen i Levaksin du reagerer på, ikke greit å vite -
    jeg tålte som sagt ikke disse preparatene (men vet ikke hva det var som jeg ikke tålte).

At ondokrinologene lever i sin egen livsfjerne boble - det er ikke akkurat noe nytt;
    men det finnes mange almennleger i Norge som ikke har problemer med å skrive en resept på et legemiddel
    Kevlin

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Red face Sv: Nybegynner

Ah - det skulle komme en tegning.. ble bare tull
    Kevlin

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn