Etter som jeg ser her så oppfattes legen meget forskjellig og det er vel så som så med kunnskapsnivået på lavt stoffskifte.

Legens definisjon på overdosering er at TSH er nær null og fT4 er godt over referanseområdet. Men han kan jo bare tolke et øyeblikksbilde av en blodprøve.
Du vet bedre - om du kan tolke signalene kroppen gir deg riktig.
Derfor er det en ubetinget fordel å utdanne seg i sin egen sykdom.

Hjertet gir gjerne fra seg målbare bevis på overdosering ved at man får så høy hvilepuls at det oppstår hjertebank. Derfor kan det være greit å kjenne til hvor høy denne pleier å være. Mål den om morgenen før du står opp.

Så kan du godt oppleve andre overdosesymptomer som indre uro og stress - dårlig søvn osv. før dosen har stabilisert seg, men en blodprøve vil ikke indikere overdosering.

En vanlig dosering er 1,6µg x kroppsvekt - altså at en på 100kg trenger 160/dag. Men det er store forskjeller og man kan ha godt av å ligge over denne grensen lenge, for liksom å få satt alt igeng.

Overdosering er jo et begrep vi har lett for å sammenlikne med andre og uheldige forhold i samfunnet - denne overdoseringen er ikke farlig, og kan være nødvendig i begrensede perioder.

Når du nevner naturpreparater tenker du da på Armour/Westroid ?
Det er ikke naturpreparater, men de har biologisk opphav.
Og det er den eneste grunnen til at leger ikke vil bruke dem. De skal bruke kunstig fremstillte hormoner og snakker nedsettende om noe annet.

Hadde det ikke vært for Armour hadde jeg ikke greidd å skrive dette til deg idag, og hadde vektopgangen fortsatt med 1kg i året så hadde jeg veid 20kg mer enn jeg gjør. Legene så at det gikk rett til H.... med meg, men var villig til å offre meg for sin egen tro på det kunstige.
Det er vanskelig å tilgi både dem og med selv for at jeg lot det gå 16 år før jeg hoppet av den totalisatoren og gikk over til fienden.

Mange kan fint bruke kunstige hormoner, får håpe du er av dem......
Hvor lang tid det går før man blir normal ?
Ja det lurer jeg også på - - enda - -