Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Hybrid View
-
11-06-08, 22:44 #1baremei Gjest
TSH bør synke, og vi som tar tyroxin bør oftest ha en TSH på mellom 1 og 1,5.
FT4 bør øke, og veldig mange trenger at den er i øvre tredel av normalområdet før de føler seg bra.
FT3 bør oftest også ligge i øvre tredel.
Jeg ville absolutt si at du trenger en økning, f.eks. til 75mcg, evt. med halvparten av det i noen uker, ny blodprøve og evt. ny økning. Snakk med legen din, den dårlige formen kommer ofte snikende ganske lenge etter at tallene har blitt feil, og hvis du venter for lenge risikerer du at alt tar mye lenger tid enn nødvendig.
Selv har jeg ikke målbar TSH (0,02), FT4 på sånn ca 17-19 (øvre normal 22), og FT3 oppunder øvre grense.
Men jeg tar ikke bare Levaxin, jeg tar først og fremst Armour, det gir litt anderledes resultater.
Enkelte leger (les: mange!) henger seg opp i så lav TSH uavhengig av formen, min fastlege og spesialist er enige om at vi ikke kan bry oss med den, siden den ikke rikker seg uansett hva vi gjør med dosen.
Så jeg styrer etter form, og tar blodprøver for å sjekke om jeg må justere dosen opp eller ned og sånn ca hvor mye når jeg kjenner at det trengs, siden mine symptomer på for mye og for lite er ganske like.

Svar med sitat
Bokmerker