Viser søkeresultater 1 til 10 av 56
Threaded View
-
03-06-08, 15:35 #11
Under 1,6 µg/kg kroppsvekt er for lite for meg iallfall - men nå gir jeg F i hva eventuelle blodprøver er - eller måtte bli - eller hvordan en eller annen som ikke bor i min kropp har lært av noen som heller ikke gjør det - hvordan man skal tolke blodprøver.
Det er 152 µg T4 i 4Grain Armour og jeg lander kanskje litt under det (2.17/kg)
Jeg forlanger å få gjøre den jobben selv og gjøre de brølere som må til for å lære hvordan man finner sin egen beste dose - og legen min syns det er fint. Det er lenge siden han forlangte en blodprøve nå, da var fT3 helt "off scale" så han tør vel ikke ?
Og hvilke brølere kan man egentlig gjøre da ?
Som jeg ser det er det bare to - for høy dose eller - for lav dose.
Den siste kjenner han.......
Det er somregel hjertebank som er det symptomet man merker først ved overdosering. De første tegn merkes når man er helt i ro.
Om man merker det er det bare å hoppe over neste dags dose og fortsette på en litt lavere dose så går det over på 1-3 dager. Og har man ikke påvist sykdom i hjertet så er dette ikke noen belastning for hjertet. Mer for hjernen...........
Det er forresten den metoden man brukte i tidligere tider........
Det er svært viktig å være tolmodig og målbevisst. Liten økning sjeldet gjør susen. Snarveier finnes desverre ikke.
Levaxin er T4 - Liothyronin er T3.
Kroppen bruker ikke T4 - den må omdannes til T3 først.
Hvis T4 dosen ikke er høy nok blir det ikke laget nok T3, derfor bør en først prøve å øke Levaxindosen for å se om han tåler det.
Kroppen trenger et kontinuerlig tilskudd av T3 og dette sikres best på den måten.
Så er det noen som ikke lager nok T3 selv om T4 er høyere enn referanseverdien. Da kan man prøve om Liothyronin virker.
Ofte tas en liten dose flere ganger om dagen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker