Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
14-05-08, 20:48 #8
Det Nora skriver er viktig. Og ikke si at du kan gjøre mer enn du kan for å please sjefen.
Når jeg har vært dårlig har jeg ikke klart å ta noe særlig telefonsamtaler eller annet som krever at jeg tenker og snakker samtidig;-) Men jeg har klart å putle for meg selv fremfor dataen i mitt eget tempo. Og så sa jeg i fra til sjefen når jeg følte meg klar for å gjøre mer.
Unngå oppgaver som krever at du får det unna. Det er viktig at du kan ta pauser når du trenger det.
Det er fint at sjefen skriver at han/hun vil tilrettelegge. Du har rett på det, men det beste er uansett at sjefen er med på laget. Du kan jo si at du er usikker på hva du klarer nå, og be om at du blir tatt hensyn til dersom du oppdager at noe blir for mye. Begynn med lite og regn med at du kan gjøre mer etter hvert som du blir bedre. Men ta det i ditt eget tempo, ikke når du "burde være frisk nok".
Lykke til da!!
Arbeidsmiljøloven:
§ 4-6. Særlig om tilrettelegging for arbeidstakere med redusert arbeidsevne
(1) Hvis en arbeidstaker har fått redusert arbeidsevne som følge av ulykke, sykdom, slitasje e.l., skal arbeidsgiver, så langt det er mulig, iverksette nødvendige tiltak for at arbeidstaker skal kunne beholde eller få et passende arbeid. Arbeidstaker skal fortrinnsvis gis anledning til å fortsette i sitt vanlige arbeid, eventuelt etter særskilt tilrettelegging av arbeidet eller arbeidstiden, endringer i arbeidsutstyr, gjennomgått attføring e.l.
http://www.lovdata.no/all/tl-20050617-062-004.html#4-6

Svar med sitat
Bokmerker