Viser søkeresultater 11 til 20 av 21
Tråd: Måling av FT3
-
06-05-08, 18:03 #11
Jeg er enig i at det er lite kalorier, men kroppen trenger tydeligvis ikke så mange...... :(
Ellers har jeg tidligere gått på Atkins uten å gå ned i vekt, men fikk til gjengjeld forstoppelse. Jeg har gått på Optimal Diett hvor det nesten bare var fett å spise, da la jeg faktisk på meg. Det var nok fordi det var nesten umulig å jogge uten karbo.
Jo da, jeg tar imot alle gode forslag med takk, men som sagt har jeg prøvd å spise mere men da går jeg bare opp i vekt.
-
06-05-08, 18:28 #12pandalakris Gjest
Jeg synes at du burde gi Atkins et nytt forsøk, og så prøver du deg litt frem på hvor mange karber du trenger for å komme i ketose. Eller så ville jeg også ha prøvd Lindbergs.
Hvis du får problemer, er det mange flinke mennesker inne på lavkarbo.no som kan hjelpe deg videre.
Mot forstoppelse fungerer magnesium i noe høye doser.
Jeg har vel ikke tro på en diett hvor mesteparten av kosten består av fett som i optimal dietten. Det må noen karbohydrater til, og disse bør komme fra grønnsaker.
Ellers synes jeg jo at du bør forhandle litt med legen din om å få heve dosene dine. Nekter han ville jeg ha byttet lege. Det er ikke noen allright følelse å bruke mer Levaxin/Liothyronin/Armour bak legens rygg.
-
06-05-08, 19:00 #13
Dette er et intressant tema - jeg mener det handler om selve forbrenningssystemet dette.
Joda - jeg ser at "jenta" får i seg svært lite brennstoff, men om hun har det slik som jeg hadde, så øker vekta når energiinntaket øker. Det tok jeg konsekvensen av og levde meget nøkternt. (Det trengs ikke mer).
Jeg må si at jeg tror jeg prøvde alt mulig i den tia, for jeg trodde jo på legene når de sa at dette ikke hadde med stoffskiftet å gjøre.
Alle kosttilskud og dietter og store treningsmengder på lavbluss (puls 130) uten at det hjalp.
Om jeg kunne legge ut en graf fra treningsprogrammet Polar, så viser den tydelig et umiddelbart vektfall på 10kg første 8uker jeg var på Armour, og det fortsatte i langsommere tempo til normalvekt. (179/70kg)
Kroppstempen min var også lav i den tia, og ganske konstant 36 pluss minus 0,1grad - uansett hva dosen var - og jeg slutta jo tilslutt å høre på legen og økte denne - jeg var oppe i 300µg/dag i mange måneder uten at jeg hverken gikk ned eller økte tempen - eller følte meg bedre.
Armour gjør begge deler - for meg.
Og det mener jeg at den thyroxinen som er rett for deg å bruke skal gjøre, uansett hva den/de heter - ellers virker ikke behandlingen du mottar.
Det er også grenser for hvor tolmodig jeg mener man kan innrømme en lege som ikke lykkes i behandlingen av DEG.
Du er tross alt ansvarlig for din egen helse, når alt kommer til alt.
Det er DIN jobb å si STOPP - dette går ikke lenger. Som første reaksjon mener jeg det er helt fint å øke dosen litt for å se. Om ikke det hjelper innen få måneder bør du etter min mening kreve å få prøve en annen behandling, med henvisning til resultater av den nåværende.
Og gjør det FØR du er blitt så kognitivt svekket av feilbehandlingen at du ikke bryr deg ........• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-05-08, 19:13 #14
Re: Måling av FT3
Opprinnelig skrevet av minnie
Måler du FT3 før eller etter at du har tatt tablettene? Hvis du tar prøvene før tablettene (som man skal) så er det kanskje ikke rart om FT3 er litt lavt. Det går jo raskt ut av kroppen. Min lege sier at det ikke har noe for seg å måle FT3 når man tar liotyronin, fordi dette vil svinge ganske mye.
Spørsmålet er vel mer hvordan du føler deg.
NB, hvis du spiser veldig lite, kan du jo og føle deg svak og trett pga det.
-
08-05-08, 08:36 #15
Jeg tar blodprøvene før pillene som man skal. Legen min sier også det, han mener mine blodprøver nå er helt like som sist selv om FT3 nå er 2,5 og sist så var de 4,6 så de regner ikke med FT3 i det hele tatt tydeligvis.
Jeg føler meg ikke så verst, men noen ganger blir jeg kjempetrøtt og må legge meg halv ti om kvelden. Men jeg kunne jo ønske at forbrenningen hadde vært bedre.
-
08-05-08, 15:41 #16
Klarer du å være fysisk aktiv, eller er du for trett til det?
Selv må jeg innimellom hvile mye hvis jeg er aktiv, men hvis jeg ikke er det blir jeg trettere sånn generelt. Jeg prøver å finne en balanse der.
Men trening og nok mat øker jo forbrenningen. (proteiner og grønnsaker er bra!)
-
08-05-08, 15:52 #17
Ja jeg prøver å løpe 7km 5 ganger i uken, og gå en tur de andre dagene. Et desperat forsøk på å få normal forbrenning hehe. Dessverre blir ikke tempo det aller høyeste alltid på løpingen, og det er ganske irriterende. Jeg tror nok på en måte jeg ikke har akseptert at jeg har denne sykdommen ennå og ikke kan gjøre som jeg pleier, for jeg har forventninger til meg selv som ikke helt stemmer overens med fysikken. Men jeg prøver stadig i håp om at det skal bli bedre.
Hvis man bare tror nok.......
-
08-05-08, 16:37 #18
Hm.....
Det derre er u-strukturert trening.
Og det er vel og bra for det er bedre enn ingenting, og for nybegynnere gjelder ikke det jeg skriver om her. For de er all trening god trening.
Men ikke for oss.
Det er en fordel når en først driver der å svetter at en gjør det på en sånn måte at en får mest mulig ut av det ?
vel - helt uten struktur er ikke uka di - du er ute og går 2 dager i uken og løper resten.
Det er en bra begynnesle, noe å bygge videre på.
Behold gå dagene - de er viktige.
Men det er også viktig å få litt variasjon på løpinga.
Man kan løpe 4x4 en gang eller to.
Eller sykkle en dag.
Man kan løpe rolig i nedoverbakker og kjøre hardt i motbakker - for så å gjøre omvendt en annen dag.
Løp iallfall ikke dine 7km "alt du orker" eller nesten - hver gang.
Det gjør bare at du ikke får noen fartsreserve og du får bare ett gir.
Så kan det jo hende at du gjør alt det jeg foreslår - og mer til, men bare ikke har kommet så langt som til å fortelle om det .......
Og det er jo bare kjempefint !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-05-08, 20:35 #19
Nei da jeg løper ikke så fort jeg klarer. En dag i uken har jeg intervaller/fartslek og en dag har jeg konkurranseløp og resten løper jeg rolig

Men hvis jeg ikke får opp farta snart tror jeg at jeg gir opp konkurransene.....på den andre siden er det jo da man kommer i form når man presser seg litt
-
08-05-08, 21:40 #20
Det meste er vel allerede sagt i diskusjonen her, men basert på egen erfaring kan jeg fortelle at jeg hadde det akkurat som deg for 2-3 år siden. Jeg spiste sunt og passet på alt jeg spiste. I tillegg trente jeg hardt 5 ganger i uka (kombinasjon av spinning og styrketrening) over lang tid uten å ta av et gram! Etter tips fra en kollega heiv jeg meg på en Fedon Lindberg "light" versjon. Ikke light med tanke på kalori-inntak, men en forsiktig tilnærming med et kosthold jeg mente kunne bli en livstil (og som jeg kunne holde). Samtidig som jeg innførte det nye kostholdet så førte tidsklemma til at jeg ikke fikk tid til å trene mer enn 2 ganger i uka, men likevel gikk jeg ned totalt 10-12 kg
Det siste året har imidlertid vekta sakte, men sikkert gått litt oppover igjen :evil: Stoffskifte har ikke vært særlig stabilt heller, så jeg har mest lagt skylden på det og det er så frustrerende at selv med riktig kosthold og trening så skjer det INGEN ting. Ved nyttår kapitulerte jeg litt og falt tilbake til gamle "karbo-synder" uten at det har gjort vekta noe bedre...
Men i likhet med deg har jeg ikke tenkt å gi meg ennå! Med den kommende bikini-sesongen faretruende nær har jeg bestemt meg for å gi Fedon opplegget med full skjerpings og trening en ny sjanse. Jeg håper det virker - hvis ikke skjønner jeg jo utfra svarene her at kanskje Armour kan hjelpe.
Svar med sitat

Bokmerker