Hei!

Jeg kjenner meg igjen i det å bli dårlig etter måltider. Spesielt etter lunsj på jobben ble jeg til tider veldig dårlig. Det føltes som om magen ble helt sprengt - og som om den ble trykket opp i halsen. Da ble jeg til tider utrolig uvel og hadde store problemer med å konsentrere meg. Jeg økte Levaxindosen i desember fra 125 mg til 150 mg på grunn av at jeg generelt var mye dårlgiere og ut i mars begynte jeg å føle meg bedre når det gjaldt mageproblemene. På samme tidspunkt fikk jeg beskjed av legen om å redusere dosen til 150 mg. fem dager i uken og 100 mg. to dager. Dette rådet ga hun meg etter at hun hadde konsultert endokrinologer på Aker i forbindelse med at jeg ønsket å begynne på Armour, eventuelt en kombinasjonsbehandling med Levaxin og Leo. Jeg hadde da en TSH på ca. 0,1. Det virker som om jeg har behov for en lav TSH. Problemet med å bli dårlig etter lunsj er nå helt borte.

I flere år har jeg hatt det slik at jeg ble dårlig etter lunsj, men jeg trodde ikke det hadde forbindelse med stoffskiftet. Det må det tydeligvis ha...

Jeg har nå startet på en kombinasjon av Levaxin og Armour på egen hånd. Jeg kunne ikke lenger leve livet med håndbrekket på og jeg føler meg nå så mye bedre! Nå har jeg så pass overskudd om ettermiddagen etter jobben at jeg kan finne på å gå en times spasertur. DET er lenge siden det! I tillegg har jeg orket å invitere venner til osteparty så nå ser det ut for at det sosiale livet får en oppsving også.

Du får ha lykke til!

Hilsen Lisa