Jeg tror jeg forstår litt av hvordan du har det Hildemor.
Jeg var selv så påvirket av behandlermiljøet med derpå følgende engstelse for blodprøvesvar og dosereguleringer som ikke førte til noen bedring.
Min henvendelse til stoffskifteforeningen førte heller ikke til noen forståelse for mine problemer.

Min eneste mulighet var å prøve å lese mest mulig om sykdommen og på internett traff jeg jo likesinnede - og det hjalp !

TSH er ikke et stoffskiftehormon.
Det deltar ikke i stoffskiftet og kroppen har kun en mottaker av TSH, en eneste kjertel som har reseptorer og når den kjertelen blir uvirksom så kan det være det samme hva TSH er.
De fleste har eller får en uvirksom kjertel og ting i kroppen som blir uvirksomme tilbakedannes og i noen tilfeller fjernes de helt.
Prosessen kalles atrofi og den fjerner hos de fleste kjertelen helt.
Så da har ihvertfall TSH mistet sin betydning.

Noen mener den kan gi en pekepinn likevel.
Om alt er normalt er jo TSH verdien et svar på stoffskiftet, og helsevesenets behandlingsteori bygger på at denne virker på samme måte når vi skifter ut vårt eget thyroxin med et kunstig.
Nå har jo tia gått og gamle leger er tunge å vende, men jeg synes jeg ser sprekker i doktrinen. I de siste år har nok noen forstått at dette ikke er så enkelt og flikket litt på troen ved at de sier at TSH skal være lavere hos den medisinerte og grunngir dette plausibelt.

Den andre veien - som du jo er intressert i - er det ikke kommet noe som jeg har sett.
Så da kan man jo fundere litt over det .......
TSH produeres jo av hypofysen og mengden reguleres av et hormon fra følelsesorganet hypotalamus som heter TRH.
Her burde de vyrde herrer kanskje undersøke deg litt ?

29 er jo mye da, men ikke sååå mye .....
Jeg har selv hatt TSH på 160 og er grundig stått av flere, også her på forumet. Det skulle derfor ikke være grunn til noen engstelse for overproduksjon og liknende.