Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Tråd: For en tsh da!
Threaded View
-
08-04-08, 22:57 #3Hildemor Gjest
Jeg har nok akkurat begynt og bleke lerretet jeg n'Finn og kjenner vel egentlig best når jeg er hyper - for da kommer pulsøkningen og uroen

Formen er som sagt bedre enn på lenge - for jeg har hatt en hyperperiode på 3 mnd bak meg, før jeg trappet ned for noen mnd siden. Men etter og ha lest her inne forstår jeg jo at de viktigste verdiene er FrittT3 og 4. Allikevel synes jeg en tsh på 29.5 var skremmende når man legger så mye fokus på den i behandling av lavt stoffskifte. Mange sliter jo med symptomer på lavt med en tsh på 5? . Dessuten er jeg selvsagt engstelig for at dette kan ha konsekvenser for meg over tid. Eller at det skal være noe annet sprøtt som foregår i kroppen.
Jeg klarer ikke helt og legge det fra meg hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg har siden jeg fikk stoffskifteproblematikk bekreftet - selvsagt av blodprøver- aldri gått på en dose som har gjort at jeg har følt at NÃ… er det riktig. Og blodprøvene har jo bare bekreftet mine følelser med og variere mellom høye og lave. Min tsh har siden oppstart av Levaxin aldri vært innenfor normalområdet. Og de som ser tallet av de som burde kunne noe om det rister jo bare på hodet
Og ikke er de opptatt av hvordan jeg har det heller - som du sikkert kjenner til er ganske vanlig. Jeg har gjort doseendringer ut i fra form - men tipper alltid den ene eller andre veien i formen/symptomer. Det ser ut til at ting lever litt sitt eget liv her.
Det viktigste for meg er vel kanskje en bekreftelse på at en slik tsh ikke er av betydning for min helse eller kan påvirke noe i min kropp i negativ retning på sikt.
Uansett doserer jeg ørlitt opp og ser om jeg kanskje får litt mer energi, håravfallet stagnerer - mens det fortsatt er noe igjen hehe, og at smerten i brystbenet forsvinner. Begynner hjertet og ha det travelt - vet jeg jo at det ble litt for mye
Så får jeg bare lære mer med tiden i forhold til og kjenne min egen kropp, som ny, enda bedre.

Svar med sitat

Bokmerker