Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Tråd: Utslått av å spise?
Threaded View
-
07-04-08, 21:47 #14
Mat som sovemedisin
Hei!
Før ble jeg så trett etter lunsj eller middag at jeg nesten besvimte. Mange i svarene med de samme problemene, nesten alle spiser brød og frukt. Da kan du like gjerne spise vanlig sukker. Man får en topp i blodsukkeret, og så daler det som et lodd. Da blir mange trette, slappe og slitne.
Det står mye om lavkarbokosthold her, og jeg anbefaler alle å prøve det. Nei, det er ikke lett å ikke sprekke. Hvis man aldri har prøvd lavkarbo, vil mange få seg en positiv overraskelse. Men det innebærer null frukt (untatt avokado), poteter, brød, pasta. Ikke juice, rotgrønnsaker og hvit ris. Ikke lettprodukter, for de inneholder mer sukker enn fulle produkter.
Hvis noen er interessert, kan man lese Atkinsbøkene, Skaldemanns bok, eller søke på Mat & Helse sine sider. (Bladet Mat & helse - min guru). Man trenger ikke følge dette ekstremt, men lære seg grunnprinsippene, og ikke minst lære hvorfor lavkarbo virker.
Sist sommer, lenge før jeg fikk diagnose, men hadde alle symptomer, gikk jeg ned fem kilo på to uker ved å følge Atkins. Humørsvingningene forsvant, jeg var ikke trett og sliten. Nei, det er ikke farlig, fordi man spiser masse grønnsaker også. Salatgrønnsaker funker best.
Også var det det med å følge opp da... Med min ekstreme sukkeravhengighet har det ikke vært lett. Jeg sprakk, men da skal man bare prøve igjen. Brød er det værste for meg når det gjelder tretthet og vektoppgang.
Lignende tråder
-
Hvilke matvarer bør man spise/ikke spise? Hvordan bør...osv.
Av Dolphin i forumet Helbred og kostholdSvar: 12Siste melding: 13-12-15, 13:33 -
Alt vi ikke kan spise og lav-karbo .... hjelp!
Av mammantileir i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 18Siste melding: 05-12-11, 19:54 -
HVA skal jeg spise? Hjelp!!!
Av Thomas W H i forumet Helbred og kostholdSvar: 7Siste melding: 13-07-09, 08:09

Svar med sitat
Bokmerker