Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
03-04-08, 14:35 #5
Jeg har kommet over noen kommentarer sånn på forbifarten om kiropraktorer, og de synes å drive med ymse i amerika.
Jeg leser i en tråd som heter OMG I might be onto something på celiac.com forumet (og den er nesten bare om alternativ medisin, ganske interessant pga kommentarer om hva som funker og hva ikke) og de sier ikke så mye pent om kiropraktorer, annet enn løp. Jo, det var en elelr to somhadde noe positivt å si.
(det var noen uker siden hvis noen vil lete, men man kan bruke søkefunksjonen og mer dukker vel opp)
Så leser jeg også på ldn-yahoogruppene (to av dem) og Brenda skriver flere ganger om at man ved mistanke om lymes (=borreliose, hun selv hadde Bartonella som er en lei biinfeksjon ved borreliose, kan også fåes via myggstikk her i europa) at man skal oppsøke en kiropraktor som har en spesiell type miskroskop. Tenker vel det er samme som de snakker om på ME-forumet, mørkefeltsmikroskop. Der kan man se med øynene om det er slike bakterieinfeksjoner.
Jeg kan kopiere og lime det hvis noen er interessert.
(forresten så mener Brenda atis man ikke blir bra av MS med ldn, så har man borreliose egentlig og ikke MS. Mange er feildiagnostisert. Noen har også Hughes syndrome, leste jeg på yahoo gruppen)
Og jeg har en gammel link eet sted til en Townsend letter som handler om nakken og hypothyreose. at skader i nakken kan forårsake stoffskifteforstyrrelser pga nerver og blodforsyning til kjertelen fra nakken. Jeg tror at det kan forekomme.
Jeg antar at kiropraktorene har en del å fare med som våre aloopatiske leger ikke kan.
Tenk ogsåer at i USA så fins det mange som har DO, doctor of Osteopathy i sin tittel, og praktiserer som leger akkurat som MD. De har egne legeskoler osv. Her i Europa har vi av en elelr annen grunn bare MD- er. Ossteopatene driver alltid helhetlig. man finner neppe spesialister blant dem av den grunn, ikke endokrinologer for eksempel. Bare tnk over det. Vi her begrenser oss til en liten gren av medisinvitenskapen, og bare til den som driver ikke-helhetlig. det merker vi når vi går til vår MD, man blir bare delt opp i diverse diagnoser (eller får et psykiatrisk stempel hvis vi klager over flere ting samtidig......)

Svar med sitat
Bokmerker