Jeg må si det nærmer seg en parodi !
En lege skal jo sørge for at pasienten får en behandling for sin tilstand som virker best mulig. Det er derfor det finnes ørten slag sovetabletter, og blodtrykksmedisiner og..... you name it. For å gi pasienten en individtilpasset behanding så godt det lar seg gjøre.
Og det bestreber de seg også på å få til - i alle andre sammenheng enn vår !

Da jeg i sin tid spurte om det ikke fantes annen medisin enn Levaxin sa alle jeg spurte bare NEI, og det var ikke få. Også endokrinologene på Aker svarte nei.
Da jeg var der like før jeg begynte med Armour spurte jeg om å få prøve Armour og det ble blankt avslått. Og jeg må si at jeg hadde det så jævlig i den tia at folk sa det til meg, og jeg begynte med Armour selv om jeg var sterkt påvirket av legenes antikampanje mot medisinen. Jeg tenkte at det kan være det samma hva jeg dør av.
Dette så jo såklart legene også, men jeg kunne altså bare hadetsågodt !

Nå i disse internett-tider klarere de ikke ljuge seg fra det, men nekter fremdeles å behandle pasienter med en medisin de etter å ha mottatt en mislykket behandling selv etterspør.
Det får være grenser for hva man skal tåle av en proffesjons toskeskap bare for at den skal ri sine kjepphester.
Dette dreier seg ikke om annet - man gjorde et fagelig valg i 1970 - den avgjørelsen tviholder man på langt ut i galskapens parodi.

Jeg må også si, selv om det blir å rippe opp i gamle sår, at en pasientforening som ikke tar tak i dette er jaggu ikke mye verd !
Her ofrer man pasientenes soleklare rett til en individuellt tilpasset behandling på "samarbeidets" alter. Det er til å grine av !