Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
01-04-08, 00:12 #2
Siriliss

Dette synes jeg var utrolig interessant. Jeg har dessverre ingen svar, bare spørsmål.....
http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... 6&start=20Og hva er egentlig nervesignaler? Vel, jeg har ikke satt meg inn i det, men jeg husker veldig godt fra samtalen med mage-tarm-spesialist at han forklarte at jeg sannsynligvis hadde feil nervesignaler fra ryggmarg ut til tarmvegg. Og at i ytterst ute i nervetrådene var det fullt av ulike hormoner som da var signalsendere. For mye av en type hormoner = diaré, for lite hormoner = forstoppelse.
Så hva er da kjernen til problemet? Nervesignalene? Men de består jo igjen av hormoner? Gjør de alltid det? Gjør vel det? Også i hjernen mht dopamin og stoffer som fremmer/hindrer depresjon - aktiviteten i "synapsen". Er ikke synapsen denne ytterste delen av nervetråden - der med alle signalstoffene som går fra en celle/nervetråd ut i væske, og så over i neste nervetråd/celle?
Men blir jeg noe klokere av dette? Vi er jo igjen tilbake til hormoner... ? Så da er ikke svaret at det er noe galt med nervesystemet, men at det er noe galt med signalstoffene = hormonene i nervesystemet?
Ryggmargen er jo en forlengelse av hjernen mht signalstoffer. De fleste (alle?) hormoner styres vel av hjernen (også på grunnlag av "feedback" fra resten av kroppen mht hormon-innhold). Så jeg er tilbake til dette igjen: Oppstod mine sykdommer i hjernen?
Alt går bare i sirkler! Er det dopamin-stoffskiftet mitt som er roten til alt ondt?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Svar med sitat
Bokmerker