Viser søkeresultater 21 til 26 av 26
-
07-03-08, 16:44 #21
Enig med Nora i at dette svaret er helt feil.
Legen baserer seg på en ullen statistikk istedenfor å stå for erfaringer han har opparbeidet seg i kontakt med pasientene.
Noen går opp mye - andre sliter umennekelig å går opp litt mindre, men de går opp - og spøremålet som skulle besvares var jo om det var lettere å gå ned igjen nå som hun jo får behandling.
Og mitt svar er at det er det - hvis behandlingen virker !
Og det er det ikke sikkert den gjør, og gjør den ikke så vil du som jeg fortsette å gå opp. Du kan trene og trene og la være å spise å trene likevel - du går OPP !
All den masinga jeg drev med klarte å redusere oppgangen til vel 1kG pr. år - i 16år. Da brukte jeg Levaxijn.
Etter 3mnd på Armour var jeg på + 6 og 4 av dem forsvant etter et år.
Så kanskje var det veeeldig dumt av behandlingsapparatet å gi avkall på både bruk og erfaringer fra naturthyroxinperioden før 1970 ?
Jeg har sett at Helleland ikke er helt skremt av ordet Armour, men hva med hans praksis - bruker han det ? Har han en erfaringsbase ?
Neppe - da ville han nevnt det i svaret.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-03-08, 17:01 #22
Nora of Finn:
Godt å høre
Tira:
Har alltid hatt et veldig sundt kosthold. Grovt brød, grønnsaker, rent kjøtt osv. Trente 5 dager i uken, men tok ikke av. Jeg har vært rund/tykk siden jeg kom i puperteten. Uansett enorm aktivitets nivå så ble jeg ikke tynn igjen. Det fantes bare en kur for meg da, og det var å spise mer. MYE mer, da tok jeg av. Nå virker ikke det heller..
Jeg går nå på ekstrem kur med maaaassssseeee fett. Og har gjort det gjennom hele siste sykdomsfase. (untatt 1 mnd for legen måtte utelate det som grunn til skjelvingene). Jeg har sittet totalt i ro i hvertfall 3 mnd i strekk med ullteppe på bena uten å legge på meg. Så jeg spiser i hvertfall nok. Men jeg tar ikke av heller da. Har holdt på siden midten av sommeren.. Jeg er kommet så langt nå at hvis det ikke beveger seg vurderer jeg tabletter.
Sonja:
Før jeg fikk denne siste krasjen så hadde jeg akkurat startet lymfedrenasje. Fysioen turte ikke behandle videre da jeg begynte å skjelve skjelve slik. Siden har jeg lurt på om det var det som utløste det sammen med overanstregning grunnet attføringen. Har du hørt om noen som har blitt dårlige av det?
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
08-03-08, 10:25 #23
Nei, jeg har aldri hørt om noen som har blitt dårlige av lymfedrenasje. Dette høres merkelig ut.
Opprinnelig skrevet av Anne Ma
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
08-03-08, 10:34 #24
Selv har jeg også erfaring i å gå mye opp i vekt tross høyt aktivitetsnivå. Trente spinning ekstrem (1,5 time) 3 dager i uka + at jeg flyttet (med all den sjauingen det medførte). I samme momang ble jeg etterhvert så trøtt og i så dårlig form at jeg endelig fikk legen til å ta stoffskifteprøver. Fikk da påvist lavt stoffskifte. Det siste året da hadde jeg prøvd å gå ned i vekt uten å lykkes. Tidligere har jeg også greid å gå ned en str på 2 uker - denne teknikken har jeg ikke lykkes med med nøyaktig samme metode i 2 mnd. Har også lagt om til lavkarbo. Jeg går ikke ned i vekt. Synes det er utrolig at en endikrinolog som liksom er eksperten på hormonsykdommer kan få seg til å si dette når det er så mange som opplever at man går opp i vekt. Jeg har også opplevelsen av å stå bom fast. Blir fryktelig frustert og provosert når folk sier jeg skal øke aktivitetsnivået og spise mindre. Det fungerer ikke for tiden!!!!
Gitte
-
08-03-08, 17:00 #25
uff,ja...
jeg har et kcal inntak på et nivå til ettåringer omtrent-har strevd med å gå ned noen stakkars kg i mange år nå.
Ingenting nytter
Så for å i det hele tatt holde vekta (sånn +/- et pr kg)så er det eneste som funker er å spise ekstremt lite!!
Sulten tar ikke overhånd heller før jeg blir for høy i stoffskifte,og Da måkker jeg jo inn...
Kroppen forbruker sannsynligvis så lite at det skal ikke mange utskeielsene til før det vises på vekta(ei helg og pang da sitter kg som limt fast)
Men har faktisk 3 ganger i løpet av denne tida rast ned i vekt(15 kg)
på kort tid og vært der lenge..
Vet akkurat (tror jeg)hvor skoen trykker.
Det var de rette verdiene for kroppen min og da økte forbrenninga optimalt,problemet er bare å holde seg på de verdiene..
Noe min kropp ikke vil(store svingninger)
Pyton å bli "beskyldt" for å ligge hjemme på sofaen og slikke konfektfingre..når sannsynligvis Victoria Beckham spiser mere enn meg
Graves Disease siden`99. Senere lavt stoffskifte.
Ustabil Tsh. Benskjør, mangl. insulin, laktoseint. Prøvd det "meste" av Alt Med.
-
09-03-08, 15:16 #26
Det er sikkert bare en tilfeldighet. Jeg ville bare høre om det var noen som hadde hørt om det. Har jo fundert på om det er sammenheng mellom nerve smertene mine, lymfedrenasjen og alt for stor belastning på fysikken i kombinasjon som ligger bak. At lymfedrenasjen har treget noe som lå der liksom. Men det er bare en teori som så mange andre teorier om helsa ;)Anne Ma skrev:
Før jeg fikk denne siste krasjen så hadde jeg akkurat startet lymfedrenasje. Fysioen turte ikke behandle videre da jeg begynte å skjelve skjelve slik. Siden har jeg lurt på om det var det som utløste det sammen med overanstregning grunnet attføringen. Har du hørt om noen som har blitt dårlige av det?
Nei, jeg har aldri hørt om noen som har blitt dårlige av lymfedrenasje. Dette høres merkelig ut.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Svar med sitat
Bokmerker