Jeg forstår jo godt din bekymring for din datter. Jeg ville imidlertid gått til en lege og bedt om omfattende blodprøver. Jeg forstår ikke hvorfor det er tatt FT3 som sjelden tas og utelatt FT4? Du kan også be om TRAS og Anti-TPO.

Jeg forstår jo at du sammenligner henne med bestemoren da man vet at stoffskiftesykdommer har en viss arvelighet - men samtidig kan dette være så mye annet.

Har hun det bra på skolen? Har hun venner? Er hun aktiv? Har dere snakket litt om hvorfor hun virker tung? Kan det være ting hun gruer seg til? Bekymrer seg for? Kan det være at hun nærmer seg pubertet og menstruasjon? Noen starter tidlig. Kan noen ha sagt noe til henne som hun er lei seg for?

Jeg hadde bedt legen om og ta alt som kan tas av blodprøver for og utelukke det fysiske - det er i hvertfall et sted og starte.

Og husk at ingen barn er like. Vi er selv 4 søsken med vidt foskjellig personlighet, kroppsbygning og svært ulike på mange andre måter. Men det er klart viktig og utelukke at hun er fysisk syk.

Lykke til!