Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
28-02-08, 16:45 #8
Sv: Jeg har fått testet min datter for evt. lavt stoffskifte.
Hei!
Min datter er 9 år og langt fra pubertet.
Til det som ble nevnt med resistens? Da min datter var 5 år tok jeg henne til Fedon lindberg klinikken. Hun er ikke tykk, men pga at hun spiser normalt og heller sunnere enn gjennomsnittet følte jeg at det var litt underlig at hun var såpass kraftig. Jeg er tynn, min mann og øvrige barn er også tynne. Vi sliter med å ikke gå ned i vekt.
At hun i tillegg er vekselvis trøtt eller rastløs syns jeg også var vanskelig å forstå. På lindberg Klinikken sa de at hun hadde Insulinresistens og at det var flott at hun ikke var kraftigere da det var det vanligste i tilsvarende tilfeller. Jeg slo meg så til ro med at hun dermed var en annen type enn oss andre og bare lettere for å legge på seg.'
Nå ser jeg imidlertid at hun er ganske treg rent tankemessig også, er mye lei seg uten å vite grunnen, surmuler og er misfornøyd. Jeg vet hun ikke er deprimert, jeg vet jo at hun er som hun alltid har vært.
Hennes bestemor var lik henne, hun utviklet jo struma. Jeg har en følelse av at min datters situasjon på mange måter reduserer livskvaliteten hennes og jeg blir fortvilt fordi jeg føler ikke at noen tar min bekymring på alvor.
Det ble ikke tatt noen T4 prøve av henne heller, bare fT3 og THS + de andre småtingene.
ja verdien hennes på fT3 er 12,4.
På Lindberg Klinikken sa de at de var overrasket over at min datter ikke var tykk, dette pga av hennes insulinresistens. Nå tenker jeg, kan det henne at hun ikke er tykk fordi hun kanskje har høyt stoffskifte?
Siden hennes bestemor i India utviklet struma og var svært lik min datter har jeg kun tenkt lavt stoffskifte.
Aurora Sophie
Lignende tråder
-
Datter på 13 år med konstatert lavt stoffskifte
Av evigoptimist i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 10Siste melding: 17-03-13, 06:38 -
Har spiseforstyrrelse og har fått lavt stoffskifte...
Av mia10 i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 8Siste melding: 30-07-11, 15:55 -
Testet for stoffskifte, men legen sa alt så fint ut
Av Julianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 19-05-11, 16:00 -
Datter på 13 år har nylig fått diagnosen lavt stoffskifte, etter 6 år med plager
Av anikken i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 2Siste melding: 03-11-08, 18:14 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24

Svar med sitat
Bokmerker