Hei!

Jeg har fått testet min datter for evt.lavt stoffskifte. Det var ikke mange prøvesvarene vi fikk så jeg vet ikke om det er tatt nok tester. Jeg er veldig fortvilt, føler at det er noe feil, men i følge legen er det ikke det.

Grunnen til at jeg kom på å få teste henne var at hun er svært trøtt, treg, og i motsettning til alle oss andre i familien, kraftig. Hun spiser lite og var faktisk vanskelig å få i mat som baby, likevel var hun en tykk baby.

Jeg har lurt på hva det har feilt henne , plutselig kom jeg på at bestemor i India jo hadde lavt stoffskifte og etter vært fikk hun struma ved 40 års alder. Derfor fikk jeg testet henne. Følte at jeg kanskje hadde funnet et svar, men så kom prøveresultatene som viste at alt er bra.

Kan dere som har peiling hjelpe meg med å forstå verdiene? Evt svare meg på om det bør taes flere prøver? Etter å ha lest om lavt stoffskifte hos barn ble jeg overrasket over hvordan dette stemte med vår datter. Hun er nå 9 år, på skolen er hun så treg, at til og med lærerne blir irritert. Ikke bare forstår hun sent, men hun kler på seg sakte, alt går i sneglefart. Hennes bestemor var på samme måte så det er altså noen rare likheter om ikke dette skyldes samme problem.

Verdiene er for S-TSH 1,42
S-fritt T3 12,4
S ferritin 27
B lymfocytter 2,5
vit B12 242
Det er ikke noe resultat på feks T 4 ?

Glad om noen av dere som har peiling kan hjelpe meg. Evt. tipse meg om en klinikk som er flinke på dette, bor i Oslo.

Hilsen Fortvilt mor