Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Threaded View
-
23-02-08, 03:42 #6
Jeg har en venninne som har hypothyreose og som alltid blir veldig hardt rammet av forkjølelse og influensa og sånt. Selv den letteste forkjølelse er nok til å sende henne til sengs med feber.
Selv blir jeg som regel bare moderat syk, jeg blir sjelden sendt til sengs, men må bare ta det roligere en stund. Det er også sjelden jeg får noe slikt, stort sett bare en gang eller to i året. Nå har jeg nok brukt opp "kvoten" for i år allerede, hadde forkjølelse i januar og hostet i et par uker etterpå, og nå i februar har jeg jammen meg hatt samme type forkjølelse igjen med langvarig hosting og halsproblemer etterpå. Er fremdeles ikke frisk etter denne siste gangen. Jeg har ikke mulighet til å ta meg fri fra jobben, og det å være i vannet når man er syk er vel ikke det lureste. Heldigvis fikk jeg de verste dagene på dager jeg ikke jobber!
Jeg spurte en gang Oftebro (den tiden jeg gikk der) om hvordan dette med immunstyrkende midler virker når man har en autoimmun sykdom (slik min hypothyreose kommer av). Han var ikke sikker, men mente at det enten kunne styrke immunforsvaret slik at forkjølelsen ble bedre, eller at hypothyreosen ble verre. Så da er det vel bare å prøve og se hva som skjer? Selv har jeg ikke tatt noen slike midler, men jeg har "helt innpå" med c-vitaminbomber i form av frukt. Kanskje det er mest troen på at det hjelper, som hjelper? Jeg vet ikke.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Svar med sitat
Bokmerker