Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Threaded View
-
19-02-08, 21:25 #6Hildemor Gjest
Heisann
Ja dette har jeg erfaring med. Jeg har gått ned 16 kilo på et år nå - og har lavt stoffskifte. Medisineres med Levaxin.
Så det er fullt mulig og gå ned i vekt igjen - men selvsagt vil det koste deg litt. Du må være villig til noen endringer her og der. Men de behøver ikke være dramatiske
I mitt tilfelle har det vært snakk om endring i kostholdet som følger: Hyppige måltider (med helt vanlig mat), jeg spiste nemlig for sjelden. Det øker jo ikke akkurat forbrenningen.
Sluttet helt med brus - drakk mye Cola - erstattet med vann (som jeg alltid har tilgjengelig i en drikkeflaske hvor enn jeg går). Ved behov for sukker, som jeg selvsagt fikk i en periode - tok jeg en liten bit mørk sjokolade og lot den smelte i munnen - og sukkerbehovet forsvant.
Jeg har heldigvis aldri vært glad i kjeks, kaker o.l - så det har det ikke vært noe problem og ligge unna.
Har jeg lyst på noe godt - som feks potetgull e.l tar jeg litt i en liten bolle - istedet for og og ha en stor skål stående fremme - hvor man da gjerne blir sittende og stappe i seg til det er tomt.
Mer frukt og grønt - her kan du spise nesten så mye du ønsker og det finnes utrolig mye godt
Trening var den vanskeligste biten og har gått litt i rykk og napp - da jeg har vært mye dårlig i perioder. Men jeg går turer, startet med 20-30 minutter og går i dag turer på en times tid i høyt tempo 4-5 dager i uken (høyt tempo betyr og bli varm). Her har jeg benyttet skritt-teller - som har motivert meg veldig i forhold til og se fremgang. Tempoet i starten var veldig rolig - da jeg hadde svært lite krefter og det viktigste var og komme i gang og la kroppen få tid til og tåle det.
Jeg føler ikke selv at jeg har mått slite så hardt for dette og Colaen var nok en av faktorene til mage kilo ned. Ellers spiser jeg helt vanlig mat, bare litt mindre til hvert måltid og oftere
Så litt bevissthet på hva man spiser og moderat aktivitet har faktisk vært nok til at mange kilo har forlatt meg

Svar med sitat
Bokmerker